Hoppa till innehåll
laxander

Fiske med William Moberg Faulds, är det ett skämt?

Recommended Posts

Avsnittet går att ladda ner på tankaner tycker också att siken var stendöd det är ett konstigt klipp precis när det hugger. Se och begrunda själva!!

Hur viktigt är det.....?    Ska vi skicka en brevbomb till Wille om sikfan är död.....Och NÄR dog den ???

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Denna tråd känns lite som när jag är och tittar på min gamla hemby som spelar fotboll ( div 6 ). Där väldigt många bland åskådarna dömer ut allt och alla på plan. Sen att många av dom är fulla, feta och förmodligen inte kan varken springa 10 meter eller fixar 3 kickar gör det fantastiskt underhållande och komiskt att lyssna på.

Tror ärligt talat inte att syftet med detta tv program är att lära ut flugfiske i perfektion. Det finns flera flugfiske profiler som kanske inte är världsmästare i att kasta. Men flera av dom älskar flugfiske och naturen och vill att flera mäniskor provar på denna underbara sysselsättning.

Nu vill jag ha våååår!

Sent from my HTC One X using Tapatalk

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag skulle vilja veta i vilken fiskefilm de inte "fuskat"

Nu kanske ni är mycket bättre fiskare än jag men det händer ibland att jag går lottlös. Inte så kul och spela in en film då..

Så självklart att det är både trickfilmat och en hel del fusk.

För att dra ett exempel så var det en diskution på ett annat forum och folk var upprörda över dessa överlevnads program som visas på tv. En sak många var upprörda över var att huvudpersonena ofta sov på hotell mellan inspelningarna och inte sov hela tiden i djungeln som de låtsades..

Glöm inte att det är en film. Sen om man tycker den är bra eller inte får var och en bestämma.

Men förvänta er inte att allt är på riktigt.....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag skulle vilja veta i vilken fiskefilm de inte "fuskat"

Nu kanske ni är mycket bättre fiskare än jag men det händer ibland att jag går lottlös. Inte så kul och spela in en film då..

Så självklart att det är både trickfilmat och en hel del fusk.

För att dra ett exempel så var det en diskution på ett annat forum och folk var upprörda över dessa överlevnads program som visas på tv. En sak många var upprörda över var att huvudpersonena ofta sov på hotell mellan inspelningarna och inte sov hela tiden i djungeln som de låtsades..

Glöm inte att det är en film. Sen om man tycker den är bra eller inte får var och en bestämma.

Men förvänta er inte att allt är på riktigt.....

håller med totalt.. har även från en guide fått höra att en stor svensk fisketidning bokade honom för lite havsöringsfiske å efter en dag utan hugg så ville dom att han skulle posera för lite bilder till reportaget,, med en havsöring dom släpat med sig om fisk skulle utebli på fisketuren..

Likadant har jag hört från en kanske inte 100% säker källa om en gäddfiskare som provfiskar beten åt ett stort företag som satte i system att meta upp storgäddor å sen kroka i ett av dragen/betena dom skulle göra reklam för ..

så de där förekommer nog lite överallt ..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

håller med totalt.. har även från en guide fått höra att en stor svensk fisketidning bokade honom för lite havsöringsfiske å efter en dag utan hugg så ville dom att han skulle posera för lite bilder till reportaget,, med en havsöring dom släpat med sig om fisk skulle utebli på fisketuren..

Likadant har jag hört från en kanske inte 100% säker källa om en gäddfiskare som provfiskar beten åt ett stort företag som satte i system att meta upp storgäddor å sen kroka i ett av dragen/betena dom skulle göra reklam för ..

så de där förekommer nog lite överallt ..

I alla naturfilmer utan undantag så "fuskas" och manipuleras det för fullt.....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

William är helt klart en entusiastisk och trevlig typ men han har inte mycket kunskap om flugfiske. Det är som att sätta en som älskar att prata i kommentatorbåset för en fotbollsmatch när man inte ens vet vad en straff är..

Det är nästan pinsamt att se hur mycket fisk han "tappar" i varje avsnitt eller hur han hanterar ett 2-hands spö... Leder man ett program i tv är det essentiellt att ha koll på vad man håller på med!

Skitsnack!!!!

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har varit med om åtminstone 5 inspelningar av flugfiskefilmer och inte sett fusk en enda gång. Däremot en helvetisk massa jobb, slit, frustration och böner till gudarna att få en fisk som hugger på film. Det funkar inte riktigt som ni tror. För övrigt är William en jädrigt bra person och fullständigt fantastisk som programledare för ett fiskeprogram där de som inte är så ruskigt "duktiga" på det här kan känna igen sig. Jag vet inte hur många fiskar jag tappat själv men det är oräkneliga och det utan en kamera som går. Så sluta upp alla ni och gnäll så förbaskat. Starta ett eget filmbolag, jaga sponsorer, kontakta tv bolag i Europa och jobba häcken av er så kan vi bedöma ert resultat sen.

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det är ju bara på film, vem bryr sig. Och på varenda omslag på fiskeblaskorna poseras det med stor fisk. Märket på spö, rulle mm syns väl, dvs det handlar som alltid om att tjäna pengar. Här utgör bla FIN ett undantag. Men, antingen läser eller tittar man eller också avstår man. En annan fråga är hur man kan arrangera så "bra" bilder och sedan sätta tillbaka fisken utan plågor det förstår inte jag. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tyckte det var mer konstigt att pontonbåten hans verkade ligga precis still i vattnet, trots att det var rinnande vatten och han inte ankrat upp. :blink:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

William är helt klart en entusiastisk och trevlig typ men han har inte mycket kunskap om flugfiske. Det är som att sätta en som älskar att prata i kommentatorbåset för en fotbollsmatch när man inte ens vet vad en straff är..

Han kanske inte har allt det praktiska men jag slår vad om att han klår de flesta när det gäller det teoretiska.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag la också märke till att han låg stilla med båten :)

La aldrig märke till att siken verkade död.

Tycker william är den överlägst bästa fiskeprogramledare, finns säkert dom som är bättre på att flugfiska, är nybörjare så jag har inte riktigt tänkt på hans kastteknik, men som programledare tror jag det är få som slår han. Attityden på vissa här får en ju att knappt våga kasta i andras sällskap.

/fredrik

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tyckte det var mer konstigt att pontonbåten hans verkade ligga precis still i vattnet, trots att det var rinnande vatten och han inte ankrat upp. :blink:

den var nog ankrad.

Pip

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det kvittar ju vem det än är som fiskar i tv, så anses den personen vara kass till slut ändå..

Ingen är perfekt, och jag är övertygad om att William gör sitt bästa.

Var glada över att det finns lite fiske på tv ibland istället.

:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Samma här. Jag sålde några flugbindarbrev till honom för något år sedan. Mycket trevlig kille utan divalater. Fick intrycket av våra samtal att han är helt såld på flugfiske, samt att han samlar på sig faktamaterial som en dag kanske blir en milstolpe i någon form. Hoppas jag i alla fall. Den som lever får se....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

det var ju fan vad det gnälls. Titta inte på skiten om det är så förfärligt eller är det avundsjuka alltihop? jag tittar inte för det ger mig inget men tycker att William verkad snäll och fri från machismo och det inte vanligt inom fiskemedia

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.