Hoppa till innehåll
Mazzone

Konfigurera bromsen På Danielsson L5W 8Twelve

Recommended Posts

Någon som vet, tänkte testa själv innan jag skickar den till Danielsson. Tycker bromsen är på tok för hård på lättaste inställning, hur fixar jag detta??

Tack på förhand!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Grundbromsen är för hårt ställd och det fixar du med att lossa bromsratten med insexnyckeln.

Därunder finns en centrumskruv med ett mejselspår ,lätta på skruven provdra så att du är nöjd med bromsverkan

och montera tillbaks bromsratten.  Lycka till !

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grundbromsen är för hårt ställd och det fixar du med att lossa bromsratten med insexnyckeln.

Därunder finns en centrumskruv med ett mejselspår ,lätta på skruven provdra så att du är nöjd med bromsverkan

och montera tillbaks bromsratten.  Lycka till !

Perfekt, tackar så mycket för hjälpen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Köpte en begagnad L5W i våras som jag inte får att fungera som jag vill. Liksom trådskaparen har jag problem att justera bromsen så att den fungerar som förväntat. Hur jag än gör så lyckas jag inte justera den spårade skruven så att bromsverkan blir olika för olika lägen på bromsratten. Någon som kan bidra med erfarenheter kring detta?

Tack på förhand

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Man bör vara försiktig när man skruvar på centrumskruven, man kan sabba inställningsmöjlighten om man skruvar för mycket. Det är någon bricka eller något sådant som kan säcka ihop. Gjorde så på min LW 6-9.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Köpte en 6-9:a i vintras. Den var också dåligt inställd

Jag öppnade hela bromspaketet och plocka ihop enl läge 4

Funka kanon.

Finns beskrivningar hos Danielsson

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

På min 6-9:à var den ena av de två brickorna i änden på axeln vända åt fel håll. Konad sida mot Konad sida men det skall vara tvärtom så brickorna bildar som ett luftfyllt mellanrum. Svårt att förklara men det syns på sprängskissen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tack för svaren!

Har testat att ta lös spolen och skruvat bort centrumskruven men inget tycks hjälpa. Det jag noterade som kanske kan vara felkällan är att "centrumnavet", där kullagret finns, inte har 100% kontakt med insidan av rullen. Där finns ett litet mellanrum på 2-3mm som rimligtvis inte borde finnas där tycker jag. 

Letade på Danielssons hemsida efter en sprängskiss men fann tyvärr ingen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.