Hoppa till innehåll
BulletBreath

Streaking Caddis - med bränt huvud

Recommended Posts

Sedan jag såg ett annat klipp från dig, så formar jag alltid mina Streaking-huvuden med tändare.

Tack för tipset, Arjeplogarn, du är duktig!

:)

// Niclas

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Tack Niclas!

Det andra klippet som du nämner tog jag bort när jag bestämde mig för att göra lite snyggare videor - vad kul att du fastnat för tekniken!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

post-11746-13668284653291_thumb.jpg

Riktigt skoj, det brinner snabbt för mycket men absolut bra sätt att göra streaking caddis och även alla muddlers. Lite träning och det blir bra streaking.... Tack för ideen!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det är inte alls särskilt svårt! Lågan dör liksom ut av sig själv när håret brinner ned. Ta det lugnt och bränn lite i taget så får du snart kläm på det ska du se!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1366828473.351726.jpg

Riktigt skoj, det brinner snabbt för mycket men absolut bra sätt att göra streaking caddis och även alla muddlers. Lite träning och det blir bra streaking.... Tack för ideen!!

Prova att binda in en lite större mängd hjorthår så blir det tätare - då brinner det inte lika fort.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grymt fin video! Har en kass kamera, men den blev rätt okey på första försöket. Bränningen är inga problem men när jag drar andra bunten så vill gärna  vingen följa med och lägga sig på sniskan. jaja ska ge det ett nytt försök imorn..... -_-

Redigerad med carpenter

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grymt fin video! Har en kass kamera, men den blev rätt okey på första försöket. Bränningen är inga problem men när jag drar andra bunten så vill gärna  vingen följa med och lägga sig på sniskan. jaja ska ge det ett nytt försök imorn..... -_-

Gör så här;

Lägg två lösa varv bindtråd runt den första bunten, och sätt ett jämnt och högt tryck rakt nedåt så att ändarna reser sig. Det här är det kritiska momentet eftersom bindtråden lätt kan gå av! Fortsätt hålla ett fast tag om bunten och linda med täta, hårda varv genom "kragen". Vill du säkra upp ytterligare så kan du lägga en liten mängd lack eller superlim över den del av krokskaftet där du binder in bunten.

Funkar för mig.

Vad använder du för bindtråd?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag har Griffiths 8/0 tycker den håller ganska bra. När jag binder caddis med bara en bunt brukar jag byta till kevlar tråd när det är dags att knyta in vingen. Använder rådjur istället för hjorthår. Borde ju inte ha någon betydelse?

Redigerad med carpenter

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det där var skoj och effektivt!!

Måste dock träna lite mera... Men nu har jag gjort den första i alla fall :D

emyveduv.jpg

Redigerad med NiklasViklund

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Gjorde ett gäng inatt. Det här var ju lika smart som hjulet ungefär, om inte bättre. Tack för tipset :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.