Hoppa till innehåll
RB

VW Passat - erfarenheter

Recommended Posts

Har en 06:a TDI 140 hk. Är grymt nöjd med den. Senaste tankningen 0.47 blandad körning! I snitt ligger den på 0,5-0,6 per mil. Har gått ca 20.000 mil och endast bytt en damask. Pendlar ca 240 mil i månaden.Hade tänkt köpa en avensis men passaten mer ombonad..

Lär bli en till nästa gång...

/Dagslandan

Passaten mer ombonad? Ofan då är den isåfall grymt fin för jag åker som en kung i min Avensis Premium 09. En kollega hade Passat och de verkar ju väldigt trevliga. Lite högt ljud i kupén dock jämfört med Avensis och lite stötigare också upplevde jag men som sagt, fin bil Passat.

Mvh

HaLster

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Har haft en Passat och två Avensisar och alla tre köptes nya ...... upplenvde att man behövde vassa armbågar när det gäller garantin med VW och ändå gällde det bara tändspolar på den :/ och på förra Avensisen var det dieselpumpen som byttes "med ingen tjafs med det" därför fick Toyota mig som fortsatt kund och inte VW ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

I am not sure my Google Translate is translating correctly, so forget me if I have the wrong information.  However, I like this thread.  When I return to USA I was thinking of buying a VW diesel.  The problems  that have been discussed with the automatic transmission that have been mentioned confuse me.  The US models apparently had a problem of slipping or disengaging.  The blame was put on the torque converter.  The fix (from VW) was to install the torque converter that is put in the European models. So are you all discussing the same problem with the US models?

I would love to buy a diesel car when I go home, but very few are available.  To my knowledge the VW and Mercedes are all there are.  I would love the Avensis, but that whole line doesn't come to US.  I also think the Subaru boxer diesel would be cool.

Anyway I am sorry I hijacked this thread... I was just curious. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.