Hoppa till innehåll
kleta66

Kvoterat vatten

Recommended Posts

Ja då var det snart dags för det årliga "lotteriet":).

Tyckte det skulle vara kul att höra vart ni har sökt om det är någon som vill skriva om det.

Har själv sökt Gåbdok och Övre Vindelälven.

Så skriv gärna vart ni sökt.

Mvh Andreas

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Övre Vindelälven även här. Har tidigare haft lyckan att få Vojmåns översta delar två gånger, varav fjolårets paddelexpedition slår allt annat jag upplevt som fiskare.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Samma som alla år hittils...inget :-) för mig är kvoterat bara en garanti för att det fiskas där plus att det oftast varit hårt fiskat..roligare att sitta på vintern och läsa kartor och hitta fina vatten den vägen :-)

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Svanberg

Visst jag håller med till viss del. Men det är ju bara ett visst antal dygn så det är ju inget hårt tryck på fisket där nu. Men visst är det kul att sitta och leta på kartorna efter sin egna lilla pärla:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Svanberg

Visst jag håller med till viss del. Men det är ju bara ett visst antal dygn så det är ju inget hårt tryck på fisket där nu. Men visst är det kul att sitta och leta på kartorna efter sin egna lilla pärla:)

Jag lovar att det fiskas friskt utöver det "lagliga" eftersom länsstyrelsen inte bryr sig för fem öre tyvärr... :-(

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Svanberg

Jaså är det så illa? Tycker dom borde ha lite koll och har dom inte det är det ju beklagligt.

Har du själv sett det eller är det något som du har hört?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ifjol när vi var uppe och fiskade på sträckan högst uppe i Vojmån var det garanterat ett gäng tjuvfiskare på plats. Förutom vi sex som tillsammans utnyttjade 12 dygn var det minst 10 personer till på samma sträcka under samma dygn. Två helikoptrar landade och satte ner två sällskap och det känns osannolikt att alla dessa hade giltiga tilllstånd. 42 av årskvotens totala 60 skulle i så fall ha utnyttjats samtidigt vilket känns föga troligt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Föga troligt absolut men ingen omöjlighet. Kanske är dags för länsstyrelsen att dra på hårdhandskarna. Vore ju kanske ide att låta helikopterbolagen kolla upp tillstånd när dom flyger fiskare till dom kvoterade vattnen eller vad tycker ni?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Samma som alla år hittils...inget :-) för mig är kvoterat bara en garanti för att det fiskas där plus att det oftast varit hårt fiskat..roligare att sitta på vintern och läsa kartor och hitta fina vatten den vägen :-)

+1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Svanberg

Jaså är det så illa? Tycker dom borde ha lite koll och har dom inte det är det ju beklagligt.

Har du själv sett det eller är det något som du har hört?

Så illa är det...en jämförelse är när länsstyrelsen fick tips om att det tjuvjagades(vilket är ett mkt allvarligare brott) i Seukokdalen ovan Ritsem. En helt sagolik dal men likaväl känslig, då skickas en representant dit..

Denne stannar vid vägbommen(några kilometer kvar) och har ingen nyckel så han kliar sig i huvet och vänder tillbaka...

Jakten bedrevs av en guide som hade med sig en mindre arme´ Italienare som sköt dalen i stort sett ren...

Tror till och med att det är en telefonknapp vid bommen man kan trycka på för att prata men nån som kan öppna...

Tyvärr är ju tjuvfiske inte straffbart i Svea...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Föga troligt absolut men ingen omöjlighet. Kanske är dags för länsstyrelsen att dra på hårdhandskarna. Vore ju kanske ide att låta helikopterbolagen kolla upp tillstånd när dom flyger fiskare till dom kvoterade vattnen eller vad tycker ni?

Fiskade den kvoterade sträckan i rousto 2010 och har för mig att jag löste det fiskekortet hos helikopterbolaget, så lite koll borde dom ha. Sen så kom en försvarshelikopter som flög fram o tillbaka längs älven och stannade till över oss två dagar i rad. Vet iofs inte om dom spanade efter tjuvfiskare eller något annat..

Håller iaf tummarna och hoppas att man även i år får fiska kvoterat..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Väntar med spänning!! ( Norrbotten )

Vart har ni sökt?

Vi sökte Kaitum och Suorkejåkkå.

Redigerad med SamAlone

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fick svar från västerbotten idag. Tyvärr blev det inget fiske i Vindelälven för min del. Hoppas ni andra har mer tur. Nu får man vänta in norrbottens brev och hoppas på mera tur där:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.