Hoppa till innehåll
Schull

TFO Finesse #1 6,9 fot, någon som provat?

Recommended Posts

TFO Finesse, någon som provkastat klass 1 spöt?

Sugen på att bygga mig ett myggspö :) .

Tipps mottages gärna på andra klingor i den prisklassen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag har ett sånt, eller ett byggt på klingan. Skönt spö men kastar nog bäst med 2:ans lina, ev kan man t.o.m lägga på en #3 för att få det att jobba djupt även på korta avstånd! Skulle gärna kalla det UL som i ultralight snarare än 'mygg' men är väl en petitess ;)

Med tanke på priset på klingan så är det ett fynd. Jag byggde mitt med fokus på att få det så lätt som möjligt och det är verkligen underbart att kliva runt i små vatten med liten fisk med spöt och en riktigt lätt rulle. Jämfört med min 1wt HS-klinga är Finesse 1wt mycket bättre! Har för övrigt TFO Finesse i 3wt och 5wt också, bra klingor!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag har ett sånt, eller ett byggt på klingan. Skönt spö men kastar nog bäst med 2:ans lina, ev kan man t.o.m lägga på en #3 för att få det att jobba djupt även på korta avstånd! Skulle gärna kalla det UL som i ultralight snarare än 'mygg' men är väl en petitess ;)

Med tanke på priset på klingan så är det ett fynd. Jag byggde mitt med fokus på att få det så lätt som möjligt och det är verkligen underbart att kliva runt i små vatten med liten fisk med spöt och en riktigt lätt rulle. Jämfört med min 1wt HS-klinga är Finesse 1wt mycket bättre! Har för övrigt TFO Finesse i 3wt och 5wt också, bra klingor!

Låter ju strålande :)

Får bli en sådan klinga helt enkelt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.