Hoppa till innehåll
haggis82

Tips om Norge

Recommended Posts

Hej!

Jag och min sambo hade tänkt att göra en roadtrip i Norge nu i slutet av aug. Det ska inte vara någon ren fiskeresa men man kan ju inte åka till Norge utan att fiska åtminstone någon dag. Så nu behöver jag lite tips på var man ska lägga denna dag. Hon spinnfiskar och jag flugfiskar (helst). Det spelar ingen roll om det är i havet, sjö, älv osv. Men med tanke på hur snabbt sambon tröttnar om hon inte får nåt eller åtminstone ser mycket fisk så är det viktigaste att det finns mycket fisk och är lättfiskat, jag känner däremot att jag hellre kan vänta hela dagen utan så mycket som att se nåt överhuvudtaget för att sen när det verkligen händer nåt så är det STORT. Så en kombination av det hade ju varit utmärkt, men det inser jag ju så klart att det kan vara svårt. Så lättfiskat och mycket fisk är allra viktigast. Vi är inte ute efter någon havstur utan stå längs land.

Har säkert glömt någon info men börja ös på med tips så kanske jag kommer på något som jag glömt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu. Vi åker förmodligen redan på tisdag så det hade varit bra med lite tips så snart som möjligt så man hinner kolla igenom alternativen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Norge är ju långt, så frågan är hur långt upp bilen ska åka...? Kommer du ända upp till Saltströmmen så är det ju fantastiskt natur där...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej!

Jag och min sambo hade tänkt att göra en roadtrip i Norge nu i slutet av aug. Det ska inte vara någon ren fiskeresa men man kan ju inte åka till Norge utan att fiska åtminstone någon dag. Så nu behöver jag lite tips på var man ska lägga denna dag. Hon spinnfiskar och jag flugfiskar (helst). Det spelar ingen roll om det är i havet, sjö, älv osv. Men med tanke på hur snabbt sambon tröttnar om hon inte får nåt eller åtminstone ser mycket fisk så är det viktigaste att det finns mycket fisk och är lättfiskat, jag känner däremot att jag hellre kan vänta hela dagen utan så mycket som att se nåt överhuvudtaget för att sen när det verkligen händer nåt så är det STORT. Så en kombination av det hade ju varit utmärkt, men det inser jag ju så klart att det kan vara svårt. Så lättfiskat och mycket fisk är allra viktigast. Vi är inte ute efter någon havstur utan stå längs land.

Har säkert glömt någon info men börja ös på med tips så kanske jag kommer på något som jag glömt.

titta på öringfisket i området runt Namskogan kort o stuga kan du köpa och hyra på Statoil där, kanonfiske för fluga, spinn i både sjö och strömmande vatten, har åkt dit i 15 bast

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vi har inte riktigt planerat var vi ska åka utan tänkte väl lite ta det som det kommer. Men sen beror det lite på vilka tips man får här. :) Men nu när vi kollar på era tips så tycker hon att det är lite väl långt norr ut som de flesta tipsen är. Men vi tänkte väl kanske åka längs kusten upp till i höjd med Trondhiem +/- några mil.

Stadtlandet är grymt fint!

Fint var det helt klart. Dit blir det nog att vi kommer åka iaf. Men är det värt att satsa på fiske där med?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har ni några sista tips innan avresan så hade det varit grymt! Är det förresten fritt fiske i havet som i Sverige eller behöver man något kort eller licens som i Danmark?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fritt i havet.

Tyvärr inga bra tips för Vestlandet dit ni ska. Men havsfiske (från båt) och Norge brukar ju vara en fungerande kombination om man vill ha napp...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hitra ligger "strax" utanför Trondheim. Där finns mycket att välja på givetvis havsfiske men även ett antal vatten som håller öring. Ha en trevlig roadtrip och glöm inte att redovisa resultatet av resan här, när ni kommit hem.              

SKIT FISKE!!!!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.