Hoppa till innehåll
Troutman

Snyggaste kombon spö/rulle

Recommended Posts

Min switch setup gifter sig ganska bra.

2st Sage tcx 8119-4 med Hitec-seatrout Hitec 4a och första modellen av gamla svarta Evotec 7ten med gavelbroms .

20181201_163042.thumb.jpg.9d56823f97e78d5f92e2d7091bc1b479.jpg

• Like 10

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Enhands setup med 2st Loop Aeg 696-4 och Loop Hitec 2a , första modellen av gamla svarta evotec 5eight med gavelbroms och en Lunar ac2 som kanske ska bytas ut mot en Hitec trout...20181201_170123.thumb.jpg.c7f7d1f68bb3cd7671363281c7967acd.jpg

• Like 4

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har inte köpt ett enda spö eller rulle på 20år trots hårt fiske.T&T gör spön som håller länge. Har nu köpt 12st enhands från klass4-7 på mindre än 3år! Och ett tvåhands klass8. Ketchup-syndromet som borde räcka livet ut!

Till saken hör att jag i långa perioder varit arbetslös men plötsligt fått en anställning med rätt god ekonomi.

Här det senaste ett Orvis Helios2 klass4 med en Guideline quadra24. 2700kr för spöet och 750kr för rullen på xxl. Orvis recon klass5 med Danielsson 2six. 3299kr på xxl 1901kr för rullen. ofiskat och nytt. Senhösten är rätt tid att köpa nytt.

Och ett par av mina gamla tvådelade trotjänare.

DSC_0004.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0003.JPG

DSC_0006.JPG

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Snyggt Troutman! Det var bättre förr (iaf finish, byggkvalitet och komponenter på premiumspön) :) Rullen ser också härlig ut, korkbroms på den va?

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jepp. Friktionsbroms med två lameller, den ena kork. Skall ju gå att vattenplana den enligt folklore, men jag har aldrig lyckats själv. 😎

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

@troutman Snyggt! Hör hemma i "damma av era kult spö/rulle kombinationer" 😜

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Mitt nya Scott GS 7'7'' #3 tillsammans med Danielsson Nymph W, tänkt att bli min primära utrustning vid hemma ån kommande säsong.

IMG_0644.jpg

• Like 7

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
3 hours ago Ixoye sa:

Mitt nya Scott GS 7'7'' #3 tillsammans med Danielsson Nymph W

Superläcker kombo! 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2019-01-05 at 18:36 Troutman sa:

Lite nykär efter dagens pass i norra Vättern...

BAACEC3B-B277-49F8-8D2C-BCF4EB6C1ADA.jpeg

AE043F4D-0719-4D62-A742-938DAE738E75.jpeg

712E8CA4-F2A0-4EAD-A9BD-CA9BDF6C381C.jpeg

Troutman om jag hade kommit dit å sett dig hade jag nog tänk ”aha, inga fiskar kvar” och åkt hem igen.... stiligt! 

• Like 1
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
9 hours ago dWall sa:

Troutman om jag hade kommit dit å sett dig hade jag nog tänk ”aha, inga fiskar kvar” och åkt hem igen.... stiligt! 

Lustigt. Det tänkte jag också. ;) Jag kan tyvärr försäkra på heder och samvete att jag inte är skyldig till en enda fångad fisk i Vättern sedan augusti. Vill påstå att det är gynnsamt för fångststatistiken att fiska nära mig - mina fiskepolare är säkert medvetna om detta men är hyvens nog att låtsas som om att det är mitt sällskap som är intressant :D

Tack för komplimangen!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Så kom då äntligen spöt jag väntat på så länge att levereras.... Winston Pure 8’0” 4wt. Passar fint och balanserar perfekt med min ”winstongröna” Abel rulle designad av Andrea Larko... blir spännande att få fiska med i vår...

7179935E-DA6A-409A-B9F8-E5231CB60922.jpeg

• Like 8

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Orvis och Loomis i snygga poser, med användare  selfies. Nyhetens behag!

DSC_3552.JPG

DSC_3628.JPG

DSC_3835.JPG

DSC_4973.JPG

• Like 5

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Latitude 55 en  billig whisky som smakar skit. Men ingår en  bra lättviktig  petflaska att spara. Däri häller man Jameson som är rätt ok..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
5 hours ago pavloshundar sa:

Så kom då äntligen spöt jag väntat på så länge att levereras.... Winston Pure 8’0” 4wt. Passar fint och balanserar perfekt med min ”winstongröna” Abel rulle designad av Andrea Larko... blir spännande att få fiska med i vår...

7179935E-DA6A-409A-B9F8-E5231CB60922.jpeg

Du har kommit tillbaka till kolfiber världen. Vad är orsak att bamboo är inte mera ditt favorit? Having said that, gillar stort Winston Pure, nästan lika bra som Burkheimer. ;) 

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
3 minutes ago seppo_orma sa:

Du har kommit tillbaka till kolfiber världen. Vad är orsak att bamboo är inte mera ditt favorit? Having said that, gillar stort Winston Pure, nästan lika bra som Burkheimer.  

....båda har sina fördelar... bamboo finns för alltid i mitt hjärta....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
3 minutes ago pavloshundar sa:

....båda har sina fördelar... bamboo finns för alltid i mitt hjärta....

Treveligt att höra, bamboo är och kommer att vara den trevligaste material för flugspön. När kommer du till Jaala o fiska?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
21 minutes ago seppo_orma sa:

Treveligt att höra, bamboo är och kommer att vara den trevligaste material för flugspön. När kommer du till Jaala o fiska?

.... planerar för vårens o sommarens fiske nu.... vem vet kanske hamnar jag där.......

Redigerad med pavloshundar
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.