Hoppa till innehåll
albin-alvers

Vanligaste matsäcken till fisketuren?

Recommended Posts

En bit rökt fläsk eller en bit torkat kött och kaffepanna och en påse kaffe + en påse turkisk peppar! Ska det lyxas så åker några folköl och några lite starkare grillkorvar med! =)

Redigerad med jani

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Knäckebröd med pålägg alltid med, någon öl, kaffe. Sedan kan det va lite efter vad som finns i kylskåpet å sällskapet.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En burk med soppa som värms på gasköket är aldrig fel såhär års. En påse russin, gifflar och termoskaffe är ju inte heller fel

Annars hinner jag sällan äta när man fiskar.

Man har ju fullt upp med att ta de lugnt...

Skickat från min telephön...

Redigerad med JesperP

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En oplanerad snabbvända en kväll sommartid Coca cola och en kexchoklad
Lite mer planerat, någon tunnbrödsrulle med varierande dryck ev korv att grilla.
En heldag något av ovanstående plus en burk Bullens pilsnerkorv och en burk vitabönor på gasolköket.
Kalla dagar varm blåbärssoppa i termos. andra alternativ varmrökt fläsk över elden, eller en burk ärtsoppa.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Falukorvsmacka med mycket senap, kaffe på termos, vatten o mån gobit! Ofta är hela matsäcken med hem igen eftersom jag är så jävla stressad när jag fiskar!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Falukorvsmacka med mycket senap, kaffe på termos, vatten o mån gobit! Ofta är hela matsäcken med hem igen eftersom jag är så jävla stressad när jag fiskar!

Hej.. "Jävla stressad när jag fiskar".. Hur gör du då?? mvh    borano20

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vattenflaska. Om jag varit förtänksam så har jag med mig en Dagobertmacka och en termos kaffe. Om inte så är gasköket och pulverkaffet oftast med, och nån nödproviant jag rafsat åt mig; bröd utan allt eller frystorkat.

Fiskar man med Jesper får man hemgjorda chokladmuffins... :wub:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Marinerad lamm,sallad ,tomater,en bröd,en knippe lök,mögel ost St Aqur och Italiensk mocka kaffe Lavazza Qualita Rossa :):):)

Ok. Vi måste fiska ihop. Har ett och annat att lära mig av dig. (när jag säger lära mig menar jag snylta) :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ok. Vi måste fiska ihop. Har ett och annat att lära mig av dig. (när jag säger lära mig menar jag snylta) :)

Ja det vore trevligt,jag sitter vid grillen och njuter av naturen samt god käk när du fiskar.Snart är det Vintersolståndet och då är vi på väg rätt håll igen :)  :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grunden: St Albray (stor bit), en stor salami av bättre sort, en Marabou mjölkchoklad, ett par burkar folköl, en liten plunta bra whiskey, ett guldfilter med tillhörande påse hemmalet kaffe. Detta ska alltid finnas med, sedan kan det blir allt möjligt lösryckt tilltugg.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Bullens pilsnerkorv eller köttsoppa på burk som passar ner i värmaren på den portabla gasolspisen, allt som passar ner i det hålet igentligen

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En termos kaffe, that´s it. Måsta införskaffa mig en kaffepanna, det tar för lång tid innan jag kommer på att jag hade kaffe med mig och då är det kallt. Några tips på kaffepanna?

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Laxfiskepass på 8 timmar, en termos med kaffe, en liter vatten och en påse nötter som brukar räcka till 2 svängar.

Blir det bortåt 12 timmar så följer en macka med.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.