Hoppa till innehåll
albin-alvers

Vanligaste matsäcken till fisketuren?

Recommended Posts

Då får det inte plats mycket annat där inte;)

Hehe

Tror fan att panten är värd mer än bilvraket...

Men tunnbrödrullar är ju också förbannat praktiskt/gott! Man kan nästan vara jakob-ristub-effektiv med en inplastad rulle ...misstänker att det dessutom är lite godare med rökt fisk/filadelfia/pepparrot eller varför inte chilipotatissallad / rostbiff... å så ett par kalla till! :wub:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

På dagsturen är det alltid med en påse gifflar, nalgene med vatten, en folle och en påse 4noggins trout stream piptobak. Är man borta längre så ska det finnas med en vildsvinskorv i packningen. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej.. "Jävla stressad när jag fiskar".. Hur gör du då?? mvh borano20

Stressen börjar oftast i bilen när jag ska välja spot, sen fortsätter det. Halvspringer från bilen till spotet, ut med flugan. Fiska fiska, oftast lugnar jag mig lite efter 1a o 2a fisken. Hoppas det blir bättre med åren!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Stressen börjar oftast i bilen när jag ska välja spot, sen fortsätter det. Halvspringer från bilen till spotet, ut med flugan. Fiska fiska, oftast lugnar jag mig lite efter 1a o 2a fisken. Hoppas det blir bättre med åren!

Försök dig aldrig på hö-fiske i Stockholms skärgård i så fall. Där blir det varken första eller andra fisken (ja, inte för alla). Då är hjärtattacken nära. ;)

Det blir bättre med åren, jag känner igen känslan.

Från telefon.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Försök dig aldrig på hö-fiske i Stockholms skärgård i så fall. Där blir det varken första eller andra fisken (ja, inte för alla). Då är hjärtattacken nära. ;) Det blir bättre med åren, jag känner igen känslan. Från telefon.

Haha amen to that. Blir det inte fisk på nästa försök så kommer jag ha slut på ursäkter, förutom den att om det finns en gud så hatar den mig. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kaffe och schweizernöt.... För det mesta står man och grisar i sig korv, pastasallad mm så man skäms på någon nattöppen mack på vägen hem. Fokus på fisket och inte har det blivit bättre med åren....

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kaffe och några mackor.

Förvånad över alla bananer. Aldrig ALDRIG bananer vid anadromfiske. Basta!!! Sent from my GT-I8730 using Tapatalk

En banan med i båten gör hela turen...  B)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kvällstur: Snickers & Coke.

Heldagstur: Bullens, kovbröd, ketchuposenap, kaffe, läsk eller öl. Glöm inte burköppnaren! :)

Redigerad med ErikBerg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Försök dig aldrig på hö-fiske i Stockholms skärgård i så fall. Där blir det varken första eller andra fisken (ja, inte för alla). Då är hjärtattacken nära. ;)Det blir bättre med åren, jag känner igen känslan. Från telefon.

Det har jag redan gjort!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Annars är det bara sätta ner foten hemma så du kan följa med ut och fiska mera

Sent from my LT25i using Tapatalk

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Marinerad lamm,sallad ,tomater,en bröd,en knippe lök,mögel ost St Aqur och Italiensk mocka kaffe Lavazza Qualita Rossa :)  :)  :)

Läckert! Snacka om buffé. Den kräver nästan att du har ett dukat bord med dig.

Laxfiskepass på 8 timmar, en termos med kaffe, en liter vatten och en påse nötter som brukar räcka till 2 svängar.

Blir det bortåt 12 timmar så följer en macka med.

Väldigt likt min diet under de första juniveckorna. Man tappar några kilon på köpet.

Jag kör snabbkaffe, light-cola, mycket vatten, OLW nötmix, lite choklad (Lindt Chili) och några äpplen. :)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En termos kaffe är alltid med! Sen ett par ostmackor vid kortare turer. Annars korv med bröd eller nåt enkelt. Sen är ju en kebab/kycklingrulle aldrig fel (grymt god kall).

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kortare turer blir det en läsk och några mackor. Lite längre tur så åker Jetboilen med och en påse Real Kyckling Karri. =) Yummi...

En heldag i kallare väder så kan det även bli en Varma Koppen Räksoppa.

Jag kan förstå den som skrev att han var stressad när han fiskade. Jag hinner aldrig pausa och göra upp eld. På tok för rastlös.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

YES!

Jag har försökt trä linan i ringarna medan jag satt i bilen och körde...det gick inte så bra. Går ju heller inte att sätta ihop spöet i bilen. :huh:

Nu får det väl bli ändring på det när mobilförbudet i bil trätt i kraft. Fast å andra sidan har jag ju trådbundet med fluglinan.

Har fått mycket gliringar och verkligen försökt tvinga mig själv att ta det lugnt. Men det är bara fånigt. Man får acceptera sig själv så som man är skapt tror jag. :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

För det mesta är det en påse gifflar och en termos kaffe. Lyxas det till kan det bli en macka och Loka också.

Eller om jag verkligen har tid att handla, så är det inte omöjligt att stekfläsk åker med tillsammans med kokt potatis som fixas färdigt i trangiaköket eller över elden.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.