Hoppa till innehåll
albin-alvers

Vanligaste matsäcken till fisketuren?

Recommended Posts

Felix Gulaschsoppa på termos , mackor med ost Mayo, gurka och kalkon, vatten samt te eller kaffe, Fazer Blå Choklad och starköl samt Whiskey om det övernattas.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Kul att se att gifflar verkar vara standard, det är det enda stående inslaget i min matsäck också :) Det och en termos kaffe. Är jag ute längre brukar jag slänga med några mackor.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vill inte släpa med mig så mycket, helst så lite som möjligt, så det blir vatten, kolsyrat eller inte, en halvliter-en och en halv, beroende på hur länge. Några pilsnerkorvar går ju alltid ned i skjortfickan, nåt baconpaket i ryggsäcken. Vid längre turer, ett par burkar bullens. Får man en fisk, och känner att man kan äta den med gott samvete, så är den ju i regel väldigt god halstrad. ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Brukar cykla till närmsta kebabhak och ställa spöt utanför, Gbg är smidigt

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Varför ska man inte ha lite delikatesser med sig på fisketuren.  Det är ju inte tyngre att bära med sig än skitmat på burk...... :P Ja då menar jag ju inte stöl förståss :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Gör oftast upp eld å steker fläsk, hamburgare, parisare, pyttipanna eller nå Lappskojs.

2-3 Folköl och kaffe givetvis

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tillhör den typen av fiskare som kan koppla av vid fisket. Så finns det möjlighet att göra eld så kokar kaffepannan och fläsket fräser över elden.

Vid prämieren i klubbens vatten iår så kokade jag 10 liter ärtsoppa och det va mycket populärt kan jag lova.

Kan man inte göra eld så har jag med tranga köket och lagar till något typ ärtsoppa, korv eller vad jag behagar att ha med.

Har då även med en termos kaffe och några mackor.

Jag har flera gånger sett folk som står i älven och det vill sig inte när de ska kasta och tålamodet finns inte kvar. Detta beror troligen på dåligt blodsocker och stress vilket säkert skulle kunna fixas med 10 min vila och fylla på lite energi.

När jag va 10~15 år så fiskade jag ibland en heldag utan att äta och kom på mig själv att det bara blev fel och jag blev förbannad när inget fungerade.

Nu är jag 27 och har i några år kört med min nuvarande taktik och fan vad mycket roligare och bättre jag tycker det är efter en heldag utan ett minsta litet nyp i flugan. Nu kan jag iaf glädjas åt en trevlig dag med fiske och god mat.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Brukar bli en varm macka på ex Preem med en red bull på vägen dit. Sen lite snickers och en till redbull alternativt Cola. Ibland lyxar man till det med engångsgrill och ost & bacon korvar! Sen en cheeseburgare på donken påväg hem

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Gustav korv i mängder..sköljs ner med folköl. Det täcker ett kvälls fiske enkelt. Dock är grillad falukorv underskattad.

Ett annat tips från när jag var yngre:

Stek hamburgare på kvällen. In i kylen. På morgonen gör ordning dessa som du brukar..i bröd med senap ketchup dressing osv. Linda in i folie. Otroligt gott att äta dessa som en lunch ca 3-6 timmar senare vid vattnet..mycket godare än du tror. Och detta blir en snabb enkel men rejäl måltid när du är ute hela dagen/kvällen.

Redigerad med Patteras
  • Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Sista åren har det blivit rätt seriös mat vid fisket. Ofta 4-5 ägg eller 300 gram kyckling, 500 gram kvarg och en burk kokt broccoli. Och kaffe och vatten förstås. Går inte att slarva med maten när man nördar med lyftning. :lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Frysta köttbullar är perfekt, lagom tinade efter 4-5h + att det håller drickan sval. Ett par Redbull är inte heller fel, går betydligt fortare att svepa en sån än och hålla på med kokkaffe och sånt. Missförstå mig inte. Jag ääälskar kaffe men ska man fiska så ska man fiska :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Varmt vatten i termos plus pulverkaffe.

Ibland även en lite flaska vispgrädde, i nödfall kaffegrädde eller mjölk.

Några kokta ägg plus några tuber mjukost att ha på. (Det kan bli över av mjukosten)

Ibland en påse köttbullar som jag stekte färdiga hemma medan jag rafsade ihop övriga prylar.

Det ska gå snabbt, måste ju fiska!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.