Hoppa till innehåll
albin-alvers

Vanligaste matsäcken till fisketuren?

Recommended Posts

Vitsen med att koka kaffe är väl att låta vattnet (och sig själv) vila lite, inte sällan belönas man med en vakande fisk nära land dessutom :)

• Like 4

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Vitsen med att koka kaffe är väl att låta vattnet (och sig själv) vila lite, inte sällan belönas man med en vakande fisk nära land dessutom :)

Du har nog rätt! Men ganska ofta sätter jag mig en stund och bara njuter av naturen runtomkring.

Ibland är det så gott att göra ingenting. Och vila upp sig efteråt. =)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Helt rätt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

kul tråd! jag har lite olika varianter, men norrlands matsäcken är den godaste och smartaste.
då jag (som många andra), är stressad/inte vill sluta fiska/ allmänt lat, såhar ajg kommit fram till detta:
man behöver under en hårddag/kväll något varmt, något gott och något man står sig på, altså har jag kommit fram till detta:

ett par burkar bullens, har någon NÅNSIN sagt nej till en bullens kokt direkt på elden i burken? - nej
varmmakoppen (helst kantarellsoppa) med cous cous! - ser lite snedstegtsaktigt ut, men jävlar va bra mat!
pilsnerkorv - "naturens svar på proteinbar"
Kokkaffe
snus

på kvällen kanske man vill ha lite efterrätt, då är det en bit choklad, nötblandning eller varmakoppen fruktsoppa med cous cous

sen vet ju alla att får man fisk - får man ta en sup, och många fiskar blir många supar, så man kan behöva frukost vid eldstaden dagenefter. då är det bara att börja om på nytt, alternativt ha med sig ett par ägg att koka.... Om man inte har eldvakt som lagar till någon form av BBQ långgrillning under natten :ph34r:  ^_^

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hamburgare, parisare, pyttipanna med stekt ägg, älgkött i pitabröd med orientdressing ja listan kan göras lång, varierar ganska mkt med vad jag tar med mig men vill äta gott när jag är å fiskar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Korv med bröd. Oftast kokt på gasolkök. Bröd och en tub mjukost. Kaffe och fika bröd. I sommar tänkte jag köra mer ärtsoppa och korv på burk som värms på elden. Vad kör ni med för ärtsoppa och hur värmer ni den? Har sett att vissa ska blandas med vatten så då kanske det blir svårt att värma direkt i burken.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

I laxälven är det gångavstånd till pizzerian.  :wub:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.