Hoppa till innehåll
mcuz

OneFly

Recommended Posts

Snyggt!

Vad är det du filmar med ? Systemkamera?

Japp, en GH4 + metabones speedboster. Den fyller dom kraven vi har iaf. Eftersom filmningen alltid är sekundär på våra turer så vill jag inte kånka runt på en för stor rigg... eller så har jag bara inte råd ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Gone Fly fishing with Andersson & Andersson

Lite sensommarfiske uppe i Laxviken.   

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

OneFly gör Götalalalalaborg

Snyggt! Vilket program jobbar du i?

Redigerad med Nilsson

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Snyggt! Vilket program jobbar du i?

Tackar! Premiere Pro CC 15 och After Effects CC 15. Här va det även lite ploj i Blender och Cinema 4D.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tackar! Premiere Pro CC 15 och After Effects CC 15. Här va det även lite ploj i Blender och Cinema 4D.

Okej, jobbar själv i iMovie. Stor skillnad mellan dessa (om du har erfarenhet av just iMovie)?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Okej, jobbar själv i iMovie. Stor skillnad mellan dessa (om du har erfarenhet av just iMovie)?

inte använt det på många år. Gissar att iMovie är bra mycket mer kompetent nu än när jag använd det. Gillar bryggan mellan PP, AE och speedgrade. Enkelt att jobba i ett projekt utan att behöva exportera.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

inte använt det på många år. Gissar att iMovie är bra mycket mer kompetent nu än när jag använd det. Gillar bryggan mellan PP, AE och speedgrade. Enkelt att jobba i ett projekt utan att behöva exportera.

Alright, får ta å testa det då :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Efter många misslyckade projekt, misslyckade i den meningen att väder eller svårt fiske resulterade i allt för vagt filmmaterial för att vi skulle vilja släppa något nytt, så har vi valt att skapa ett för oss nytt koncept. Låt oss presentera OneFly Petite Merde. Kort och gott korta skitfilmer utan större eftertanke.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vi behövde lite tid ifrån filmandet för att hitta tillbaka till själva flugfisket och livsnjuteriet. Så vi tog två sabbatsår. Men råkade hitta lite bortglömt material på min gamla potatis till mobil (så ursäkta kvalitén) från en tur till Lappland 2017. Det här hade vi egentligen aldrig tänkt dela med oss utav. 

Jo en sak till,  vi kommer från och med nu bara lägga upp nytt material på Youtube. Så om ni inte har något bättre för er så följ oss på https://www.youtube.com/channel/UCd1zXOSrbXjhxmAqZARteLA

Redigerad med mcuz

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Två tjommar åkte till andra sidan jorden för att dricka öl och skrämma öring. Två saker vi är bra på.

Första delen. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kanonbra @mcuz! Väntar med spänning på 3 & 4😎
Noterade föresten att det var lite brutna länkar till några av filmerna på första sidan i tråden...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tackar och bugar @Jonas. Nästa film dyker upp/ner nästa måndag. 

Såg länkarna. Vi har bytt från Vimeo's betaltjänst till Youtube och då tre jag några filmer försvann. Ska sätta mig och uppdatera länkarna ikväll.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.