Hoppa till innehåll
Norlén

Förhandsvisning av Edge nya hemsida

Recommended Posts

Vad tycker ni är det stora problemet med ipad?

Jag har en 3:a och tycker det ser bra ut.

Tabell justeringar ska givetvis göras men i övrigt tycker jag översikten är bra och fyra spalter tycker jag funkar fint.

Jag har slängt upp tre forumareor i toppmenyn under forum. (betar av resten under dagen)

Jag tror det blir en rätt schysst lösning om man kan snabbvälja forumarea i huvudmenyn på fp. Kommentera gärna den tanken.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag skickar med lite screenshots så ser ni hur det ser ut på min ipad2.

post-14069-13890071357679_thumb.jpg

Första sidan. Plottrigt och nästan helt utan innehåll.

post-14069-13890071688748_thumb.jpg

Sen byter sidan layout. Två gånger dessutom. Valet av bakgrund gör att ojämnheterna syns och därmed stör mer än nödvändigt.

post-14069-13890072019564_thumb.jpg

Här tycker jag 4 kolumner blir en för mycket. Kanske går det att fixa till lite med en annan fontstorlek.

Sist två exempel på hur det kan se ut, dessa är från elegantthemese.com som jag använder till bloggen. Jag skulle snegla på deras magazin layouts för inspiration.

post-14069-13890072470859_thumb.jpg

post-14069-13890072773168_thumb.jpg

Där finns också bra exempel på hur en sida kan anpassa layouten efter skärmstorlek, till exempel minska antslet kolumner.

anders@gäddfiske.se

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag skickar med lite screenshots så ser ni hur det ser ut på min ipad2. attachicon.gifImageUploadedByTapatalkHD1389007130.771972.jpg Första sidan. Plottrigt och nästan helt utan innehåll. attachicon.gifImageUploadedByTapatalkHD1389007164.047753.jpg Sen byter sidan layout. Två gånger dessutom. Valet av bakgrund gör att ojämnheterna syns och därmed stör mer än nödvändigt. attachicon.gifImageUploadedByTapatalkHD1389007194.666173.jpg Här tycker jag 4 kolumner blir en för mycket. Kanske går det att fixa till lite med en annan fontstorlek. Sist två exempel på hur det kan se ut, dessa är från elegantthemese.com som jag använder till bloggen. Jag skulle snegla på deras magazin layouts för inspiration. attachicon.gifImageUploadedByTapatalkHD1389007241.931090.jpg attachicon.gifImageUploadedByTapatalkHD1389007272.163614.jpg Där finns också bra exempel på hur en sida kan anpassa layouten efter skärmstorlek, till exempel minska antslet kolumner. anders@gäddfiske.se

Bra med screenshots, då är det lätt att veta vad man snackar om. :)

Tror mycket av det röriga blir betydligt bättre när jag lyckas fixa fontstorlekarna. Det är inte snyggt någonstans när rubrikerna går utanför boxarna. :)

Ska försöka lösa det under dagen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fontstorlekarna är i alla fall bättre nu. Jobbar vidare med att snygga till lite andra småsaker för mindre skärmar. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ser bra ut förutom att banners ligger i mitten. Om man kör Ad-Block blir det ett tomt fält i mitten av sidan. Bättre om detta ligger till höger där ett tomt fält inte stör lika mycket. Fontstorlekar är alltid ett krux. Lite väl tunn grad på typsnittet i drop down menyerna. Blir speciellt påtagligt då det är ljus text på mörk bakgrund. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ser bra ut förutom att banners ligger i mitten. Om man kör Ad-Block blir det ett tomt fält i mitten av sidan. Bättre om detta ligger till höger där ett tomt fält inte stör lika mycket. Fontstorlekar är alltid ett krux. Lite väl tunn grad på typsnittet i drop down menyerna. Blir speciellt påtagligt då det är ljus text på mörk bakgrund. 

Tror det blir svårt att få någon webbdesigner att bygga sidan så att den ska bli snygg för de som använder verktyg för att få bort det som driver sidan ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tror det blir svårt att få någon webbdesigner att bygga sidan så att den ska bli snygg för de som använder verktyg för att få bort det som driver sidan ;)

Det går, har själv gjort sådant, lägg till höger och uppe så löser det sig :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vi gör lite småfix löpande nu, och kommer därefter vänta några dagar för att se hur statistiken ser ut över användandet innan vi gör några drastiska ändringar. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nytt typsnitt, raka rader och annat småfix är gjort.

Scroll på telefoner funkar nu utan att hacka. Och sidan i sig laddar betydligt mycket snabbare, ungefär 4-5x snabbare än förut.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det är lite mer grejer på gång, men jag försöker ta en sak i taget.

Just nu är det lite strul med att få alla flöden med inlägg från forumet att uppdateras, men det kommer igång under dagen :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.