Hoppa till innehåll
Islandsgubben

Islandstips från läktaren.

Recommended Posts

GTfour    0
På 2017-08-22 at 13:59 Bigsalmon sa:

Jag bombar på med frågor...

Var tycker ni att man bäst hyr bil? Jag tror att vi klarar oss med en vanlig, större kombi, men om prisskillnaden inte är allfrör saftig kan det vara skönt med en 4x4. Vi behöver verkligen inget flashigt, så "Rent-a-wreck" skulle passa oss (och de finns på Keflavik såg jag nu).

Vi hyrde på Thrifty. 9500 SEK för 9 dygn i augusti. Bokade en Ford Focus Kombi 2WD Manuell. Fick en Mazda 6 Kombi 4WD Automat. Listan med skador var två sidor lång, den gick som en känguru och vägrade starta ibland. Efter några dagar och lika många telefonsamtal kom dom och bytte ut den mot en nyare som gick som den skulle.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Bigsalmon    692
18 hours ago GTfour sa:

Vi hyrde på Thrifty. 9500 SEK för 9 dygn i augusti. Bokade en Ford Focus Kombi 2WD Manuell. Fick en Mazda 6 Kombi 4WD Automat. Listan med skador var två sidor lång, den gick som en känguru och vägrade starta ibland. Efter några dagar och lika många telefonsamtal kom dom och bytte ut den mot en nyare som gick som den skulle.

Haha, då hamnar Thrifty lååångt ner på listan över presumtiva uthyrare. Dessutom är 9500 sek för 9 dagar dyrt! Jag tittade på en Peugot Partner och den kostar 3700 sek för 7 dagar. Iofs gissar jag att de trissar upp priserna under högsäsong. Vi åker ju i början av maj.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
GTfour    0
10 hours ago Bigsalmon sa:

Haha, då hamnar Thrifty lååångt ner på listan över presumtiva uthyrare. Dessutom är 9500 sek för 9 dagar dyrt! Jag tittade på en Peugot Partner och den kostar 3700 sek för 7 dagar. Iofs gissar jag att de trissar upp priserna under högsäsong. Vi åker ju i början av maj.

Priset var inklusive "Super CDW" och extra förare. Men, ja det är dyrare i augusti än i maj.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Redtag88    58

Jaha då var det bokat o klart!! Visste att jag inte skulle kunna hålla mig :P det blir helt enkelt förmycke fiskeabstinens så här på hösten när vintern närmar sig.

Island 29/9 till 3/10 med 3 dagars fiske i troligtvis skitväder!! Men men jag är ju van sedan våran resa i Maj när jsg frös arslet av mig.......

Frugan får bada badtunna o dricka vin och jag får gå längs älven o spana efter Öring.

Win Win för bägge tyckte jag och hon höll med :blink: 

Har jag världens bästa fru.... ja det har jag :wub:

Bara ca 3 veckor kvar.....hippi

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Bigsalmon    692
6 minutes ago Redtag88 sa:

Jaha då var det bokat o klart!! Visste att jag inte skulle kunna hålla mig :P det blir helt enkelt förmycke fiskeabstinens så här på hösten när vintern närmar sig.

Island 29/9 till 3/10 med 3 dagars fiske i troligtvis skitväder!! Men men jag är ju van sedan våran resa i Maj när jsg frös arslet av mig.......

Frugan får bada badtunna o dricka vin och jag får gå längs älven o spana efter Öring.

Win Win för bägge tyckte jag och hon höll med :blink: 

Har jag världens bästa fru.... ja det har jag :wub:

Bara ca 3 veckor kvar.....hippi

Gött! :)

Vars ska du hän då?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Redtag88    58

Det blir Minnivalla.

Dom stänger egentligen älven 30/9 men han gjorde ett undantag för mig eftersom jag inte kunde åka tidigare......

Ska bli gött o få svinga flugspöt en sista gång i höst.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Bigsalmon    692

Aha, så du får med dig frun till Island alltså?

Då får hon vara försiktig så hon inte bränner sig. När vi var där var det 41,9 grader i badtunnan. Vi låg inte i så länge...

Skitfiske! :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Redtag88    58

Haha jadå hon har varit med tidigare så hon vet vad som väntar....storm.regn o rusk ;) men jag lova henne att det blir ett par vattenfall sista dagen så då blev hon nöjd.

41.9 är ju lite väl mycket!! Så jag förstår det.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
8 hours ago Redtag88 sa:

Det blir Minnivalla.

Dom stänger egentligen älven 30/9 men han gjorde ett undantag för mig eftersom jag inte kunde åka tidigare......

Ska bli gött o få svinga flugspöt en sista gång i höst.

Det såg fint ut där för 3 dagar sedan iaf! Befinner mig i Veidivötn ca 8 mil upp från Minnivalla på höglandet. Landat en på 3,1 och tappat flera. Solen skiner och det blåser nästan inget alls.

Jensa . :-)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Redtag88    58
4 hours ago Islandsgubben sa:

Det såg fint ut där för 3 dagar sedan iaf! Befinner mig i Veidivötn ca 8 mil upp från Minnivalla på höglandet. Landat en på 3,1 och tappat flera. Solen skiner och det blåser nästan inget alls.

Jensa . :-)

Låter toppen! Varför har jag aldrig sådant väder på ön!!!!! 

3.1 kg är ju inte fy skam :)

Skitfiske Jensa.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
20 hours ago Redtag88 sa:

Låter toppen! Varför har jag aldrig sådant väder på ön!!!!! 

3.1 kg är ju inte fy skam :)

Skitfiske Jensa.

Drillade just öring i bleke, månljus och norrsken! Helt jävla sjukt! Aldrig varit med om något så jäkla häftigt tidigare i mitt liv!

(2,1 kg CoR.)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Redtag88    58
4 hours ago Islandsgubben sa:

Drillade just öring i bleke, månljus och norrsken! Helt jävla sjukt! Aldrig varit med om något så jäkla häftigt tidigare i mitt liv!

(2,1 kg CoR.)

Härligt!! Låter ju verkligen inte fel :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.