Hoppa till innehåll
mirsa

Loop Norge

Recommended Posts

Norge är ej et EU land. Firman i fråga är momsregistrerad i Norge så dom drar av den norska momsen (25%) vid export, sän får du betala svensk moms vid innförsel av varan til Sverige.  Sän har ni säkert et gebyr för  tullbehandling.

Redigerad med Norrbaggen

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag bestallde nyligen ett spo fran Loop Norge.

Dom lyfter bort den Norska momsen och dom lagger pa den svenska momsen.

Ca 2 veckors leveranstid och 300 kr i frakt, det blev nagra hundringar billigare an Huntyardberras, dom har oxa rea pa Loop

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Lite fundersam hur dom blåst er som säger det ? Tagit pengar och inget kom eller var varan Slut och ni inte fick svar?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Loop Norge,Loop Sverige,Loop Canada och Loop USA m.fl. funkar finfint. Har svårt att tänka mig att någon blivit blåst där.

Vh

Staffan

Jag oxå Staffan ! Däremot tror jag folk kallar att bli blåsta när inga grejer kommer och dom inte hör något! Jag förstår att alla inte fick svar från Norge med tanke på hur många som beställt därifrån

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det jag läst är att vissa beställt Evotec spön och fått Epic spön, vissa spön utan tub, linor nertryckta i påsar. Det tycker inte jag låter ok.

Ha det bäst!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kanskje blander en sammen firmaet som har kalt/kaller seg seg Loop Norge og Loop Tackle Norge (looptackle.no). Det er sistnevnte som nå har agenturet for Loop AB i Norge.

Det har vært en del videreverdigheter en tid, men nå er disse tingene avklart og det er looptackle.no som gjelder i Norge.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Firman ni söker är antagligen  www.loopnorge.no  detta fima har samma företagsadress och kontakttelefon som Loop LTS Norge AS  www.proff.no/selskap/loop-lts-norge-as/nesoddtangen/sports-og-fritidsutstyr/Z0I1AHP2/  Troligen ligger inga av dessa under företaget Loop Tackle. 

Som dom skriver på sin sida i REA butiken loopnorge.no så kollar dom inte mail frekvent, slå en signal på luren.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag oxå Staffan ! Däremot tror jag folk kallar att bli blåsta när inga grejer kommer och dom inte hör något! Jag förstår att alla inte fick svar från Norge med tanke på hur många som beställt därifrån

Vi talar om helt olika Företag Makkrus. Ett sålde spön och rullar för halva priset från ett lastbilsflak i hamnen. Jag har varnat för dem i många trådar likt denna.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det Loop Norge som är den egentliga delen av Loop Tackle Design kan du besöka på www.looptackle.eu. Sidan jobbas med för tillfället så kan vara lite svårnavigerad. Självklart är jag färgad men jag skulle råda att beställa saker från den omtalade försäljaren med viss skepsis. Man kan inte räkna med hjälp gällande garantier är en av orsakerna.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Loop har inget krav på sig gällande garantier när det kommer till produkter köpta från detta Loop Norge. Däremot så har vi hjälpt till i vissa ärenden. Det är helt på egen risk att handla från dem.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Man kan ju tycka att loop ska ta ansvar för sina artiklar, oavsett vem som säljer dem?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Man kan ju tycka att loop ska ta ansvar för sina artiklar, oavsett vem som säljer dem?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lite så känner jag med. I alla fall vad gäller garanti i form av måndags ex osv.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det Loop Norge som är den egentliga delen av Loop Tackle Design kan du besöka på www.looptackle.eu. Sidan jobbas med för tillfället så kan vara lite svårnavigerad. Självklart är jag färgad men jag skulle råda att beställa saker från den omtalade försäljaren med viss skepsis. Man kan inte räkna med hjälp gällande garantier är en av orsakerna.

I Norge finnst der lagar som omhandlar forbrukskjöp (utgår ifrån att där finns likalydande lagar i Sverige).  Om jag kjöper en vara som normalt skal fungera utöver två år så har jag fem års rett att rklamera på fel / funksjonsfel som har sitt opphav i produktet i dets material och tilvärkning.  Om jag har kjöpt produktet hos A eller B spelar inga roll, där är producent/ impotör / agentur som får svara för en reklamasjon om inte min detaljhandlare finnst på den tidspunkten jag kommer med min reklamasjon.  Tror du Loop och andra kan springa ifrån sitt ansvar på produkter om en detaljhandlare går i konkurs?   Möjlig därför somma märken inte är så heta i Norge numera.  I detta tilfället Loop Norge så har dom vel inte stulit varorna från Loop, om Loop inte vedstår sig sina varor borde dom i såfall tagit bort sin logo på varorna innan dom såldes til en affär som ej är återförsäljare.  Om det är tal om et parti med gamla varor av utgått modell så får dom lika fullt stå för sina garantier såframt det inte framgår annat på kvitteringen.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det är väl det som motsvarar konsumentköplagen i Sverige antar jag och den kan ju inte loop komma undan hur mkt dom än vill? Även om konsumentköplagen inte är ens nära att vara lika sträng som den norska lagen du pratar om.

Redigerad med Byt namn

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ska försöka vara lite tydligare då jag inser att det lät som att vi inte tar ansvar gällande garantier. Klara och tydliga garantisaker ignorerar vi inte. Däremot när det kommer till direkt felaktiga saker som verkar ha skett i flertalet fall så kan ingen annan än de själva ta ansvar. Pratar då om produkter som vart direkt felaktiga, spön som inte varit det som beställts, linor som inte varit det som beställts osv. Vi har hjälpt flertalet personer vid ärenden när det gäller garantifrågor.

• Like 3

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.