Hoppa till innehåll
Matzas

Nära Stockholm i ström

Recommended Posts

Hej

Mitt rekord på lokal flugfångad öring i Hans Lidmans gamla strömmar är 3,5 kilo, från sjuttiotalet.

Men sen dog allt där - helt utfiskat. För mycket maskmetare som skulle fylla frysen. Och nätfiskare.

Fångstmännens kultur skördade sin logiska tribut, eftersom vattnen inte håller för så många som vill göra sig en hacka. 

Sen flyttar man till Stockholm.

Här är såklart trycket mycket större.

Men egendiomligt nog saknas vatten för flugfiskande i ström här. Vi förutsätts nog flyga helikopter till övre norrland.

Trots att vi har landets största efterfrågan kring stockholm och att det finns många vatten. 

Flertalet strömmar verkar tyvärr upptagna av något slags projekt kring havsöring som aldrig levererar. 

Men undantagen verkar inte heller fungera.

Hur är det till exempel med vattnen kring skinnskatteberg?

Sportfiske för morgondagen?

Uppgifterna på webben är mycket knapphändiga.

Iden om hållbarhet  verkar iof satt på undantag med satsningarna på tävlingsfiske.

Nån som vet mer om läget i strömmarna kring huvudstaden?

Mvh

Mats

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Hej Mats.

För några dar sen skickade jag ett pm till dig som du inte verkar ha läst än. Det är möjligt att det kan vara intressant för dig.

Mvh

Håkan

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej Mats.

För några dar sen skickade jag ett pm till dig som du inte verkar ha läst än. Det är möjligt att det kan vara intressant för dig.

Mvh

Håkan

söker också med lampa och lykta. hittar små strömmar som potentiellt håller öring men hopplöst då inte verkar säljas några fiskekort. har du något tips att dela med dig av så är jag idel öra.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.