Hoppa till innehåll
magnolia

Windows 10 :erfarenheter och åsikter.

Recommended Posts

Jag installerade det i förrgår natt, det tog givetvis tid. Operativsystemet funkar men det uppkommer en del problem; jag kan t.ex. inte öppna AV-programmet (Avira Pro). Det är tydligen inte kompatibelt och att köra det i kompabilitetsläge funkar inte heller det.

Här har jag samlat några länkar som tar upp Win 10:

http://www.sweclockers.com/nyhet/20881-windows-10-utnyttjar-anvandarnas-bandbredd-i-dolt-fildelningsnatverk

http://www.sweclockers.com/nyhet/20879-windows-10-uppnar-14-miljoner-installationer-pa-ett-dygn

http://fossforce.com/2015/07/yet-another-reason-to-avoid-windows-10/

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Windows 10? Är ju lika ointressant som spinnfiske. Varför en diskussion om det på ett flugfiskeforum?

Vore trist att diskutera flugfiske även i övriga hobbies tråden :P

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vore trist att diskutera flugfiske även i övriga hobbies tråden :P

Windows är alltid trist oavsett var det diskuteras :)

Redigerad med Mosbricka

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Så läs inte om det då.Men låt andra vara intresserade om de vill.....

• Like 4

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tänkte ta tag i uppdateringen på söndag. Får se om det blir att slita hår eller inte.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ja du Mosbricka är man inte intresserad av en tråd så kan man ge fan i att öppna den.Samt ge fan i att skriva skit i den.

Om du öppnar en tråd om enhandsflugfiske och jag ej är intressera av det så behöver jag inte skriva att det är skit.

Tomas

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ironi Tomas Ironi. Sedan tror jag att du kan förmedla det du vill skriva utan svordomar.

Redigerad med Mosbricka
  • Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Windows 10 är inte så himla groundbreaking som det kanske låter. Krasst så kan man säga att det är Windows 8.1 med ett nytt gränssnitt ovanpå. Sen finns det såklart lite nyheter, t.ex att det är sista versionen och uppdateringar kommer komma kontuerligt nu snarare än att det kommer nya windows-versioner.

Hur som helst, ni som är vana vid Windows 7 eller 8 kommer ändå känna er ganska hemma. Det hemska start-gränssnittet som fanns i  Windows 8 som blev starkt kritiserat är borta nu.

Det är ett fantastiskt operativsystem tycker jag iaf. Prestanda som windows 8 eller ännu bättre och ett mycket mer igenomtänkt gränssnitt.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag avvaktar och ser hur omdömena ser ut lite längre fram. Jag har varit väldigt nöjd med Windows 7 och är lite skraj över att ändra på något som fungerat så bra i just min burk. OS X tycker jag helt tappat greppet sedan yosemite gjorde antåg. "It just works!" är verkligen inte sant längre med dagliga program och systemkrascher både i en imac jag hade tidigare och min bärbara.

Glad användare av bägge dock, fanboys på vardera sida går miste om finfina program :)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag avvaktar och ser hur omdömena ser ut lite längre fram. Jag har varit väldigt nöjd med Windows 7 och är lite skraj över att ändra på något som fungerat så bra i just min burk. OS X tycker jag helt tappat greppet sedan yosemite gjorde antåg. "It just works!" är verkligen inte sant längre med dagliga program och systemkrascher både i en imac jag hade tidigare och min bärbara.

Glad användare av bägge dock, fanboys på vardera sida går miste om finfina program :)

Som Windows 7-användare kommer du känna dig mycket mer hemma i Windows 10 än du hade gjort om du bytt till Windows 8/8.1. Windows 7 var ett grymt OS, Windows 10 är ännu snabbare dock, drar ännu mindre minne etc. Dessutom har Microsoft testat en ny lanseringsteknik denna gången, där de har kört open beta i nästan ett år, vilket i teorin borde göra Windows 10 till den mest buggfria Windowsreleasen någonsin.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nu har jag fått igång Avira. Nästa stötesten är Zone Alarm (brandvägg) som inte är kompatiblet med Windows 10. Det vore ju bra med en lista på externa program som skall fungera i Windows 10...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nu har jag fått igång Avira. Nästa stötesten är Zone Alarm (brandvägg) som inte är kompatiblet med Windows 10. Det vore ju bra med en lista på externa program som skall fungera i Windows 10...

Det är samma skit i botten så det är sjukt enkelt att göra saker kompatibelt om de funakde i Win 8. Riktiga usla utgivare av programmen isåfall om de inte har gjort nya versioner klara när det funnits ute för utvecklare i nästan ett år. Själv klarar jag mig utan extra mjukvarubrandväggar förutom windowsbrandväggen och routerns brandvägg. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nu fungerar Zone Alarm, finns en länk här (högst upp) till en kompatibel version: https://www.zonealarm.com/forums/showthread.php/81562-Windows-10-issues

En del konstiga småsaker har jag upplevt som att det inte gick att tömma papperskorgen, men startade om och sen dess fungerar det.

Movie Maker tycker jag har blivit krångligare att använda, jag fick verkligen kämpa med det programmet men nu går det bättre.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Movie Maker är väl nerlagt? Det fanns inte med i Win 8 heller väl?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Uppgraderade till 10 idag och är kanonnöjd. Avsevärt enklare gränssnitt med tydliga menyer gör den till en vinnare. Kommer inte att gå tillbaka till 8:an ens med en pistolmynning mot tinningen. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nya Windows sågas för massiv datainsamling

Nu rasar global kritik mot att Microsoft massinsamlar användarnas personliga data. I Sverige kan myndigheter få problem att använda systemet av integritetsskäl.

http://www.svd.se/nya-windows-sagas-for-massiv-datainsamling/om/windows-10#xtor=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1508]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nya Windows sågas för massiv datainsamling

Nu rasar global kritik mot att Microsoft massinsamlar användarnas personliga data. I Sverige kan myndigheter få problem att använda systemet av integritetsskäl.

http://www.svd.se/nya-windows-sagas-for-massiv-datainsamling/om/windows-10#xtor=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1508]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]

Ville bara påminna dig om att den här tråden tycker du är ointressant. [emoji4]

Skickat från min D6503 via Tapatalk

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ville bara påminna dig om att den här tråden tycker du är ointressant. [emoji4]

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Tycker jag också, men som kodknackare måste jag använda det. Däremot vet jag att många klickar ok på allt vid installation. Inte bra

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag installerade Windows 10 i somras för att se hur den var, tyckte inte om den så mycket just då. Fanns saker kunde ha varit bättre, så jag gick tillbaka till Windows 7.

Nu har jag installerat den på nytt och såg många förbättringar, gillar Windows 10 bättre nu och kommer att ha den kvar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag installerade Windows 10 i somras för att se hur den var, tyckte inte om den så mycket just då. Fanns saker kunde ha varit bättre, så jag gick tillbaka till Windows 7.

Nu har jag installerat den på nytt och såg många förbättringar, gillar Windows 10 bättre nu och kommer att ha den kvar.

Jag har samma erfarenhet av Win-10, när jag installerade det i somras hade jag problem med tröga uppstarter samt att mitt virusprogram inte var helt kompatibelt, gick tillbaka till Win-8 tills Oktober då jag provade installerade det igen, och sedan dess fungerar det klockrent för mig.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.