Hoppa till innehåll
Shaun

Ipad/iphone och edgeforumet

Recommended Posts

När jag läser edgeforumet och ska gå tillbaka från en tråd till inläggslistan så hoppar webbläsaren först tillbaka och sedan fram igen till sidan jag var på och ville ifrån för att sedan hoppa tillbaka och sedan stanna på önskad sida. Detta händer på den vanliga sidan med safari och senaste iOS. Har pratat med apple men efter en mängd försök är deras förslag att det är edges kodning det beror på.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt märkligt. Vi kollar på det här och återkommer.

När jag läser edgeforumet och ska gå tillbaka från en tråd till inläggslistan så hoppar webbläsaren först tillbaka och sedan fram igen till sidan jag var på och ville ifrån för att sedan hoppa tillbaka och sedan stanna på önskad sida. Detta händer på den vanliga sidan med safari och senaste iOS. Har pratat med apple men efter en mängd försök är deras förslag att det är edges kodning det beror på.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag har suttit och kört med Ipad4 en stund nu. Vad jag kan se fungerar allt som det ska?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Förstår inte vad du menar?

När jag själv vill följa ett ämne och få snabba noteringar om uppdateringar så väljer jag att prenumerera på ämnet. Då får man en notifikation i forumet samt ett mail skickat till sig så snart ämnet är uppdaterat. Se bilden nedan:

post-12-0-61836800-1442304054_thumb.jpg

Saknar att man inte längre ser när senaste inlägg är gjort

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Förstår inte vad du menar?

När jag själv vill följa ett ämne och få snabba noteringar om uppdateringar så väljer jag att prenumerera på ämnet. Då får man en notifikation i forumet samt ett mail skickat till sig så snart ämnet är uppdaterat. Se bilden nedan:

attachicon.gifSkärmavbild-2015-09-15-kl.-09.55.47.jpg

post-8210-0-88918200-1442345880_thumb.pn

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

När jag kör på iPad surfar jag alltid forumet i fullformat.

Skärmavbilden är taget nyss via iphone6 genom safari i mobilversionen av forumet.

Jag har ju med infon ni saknar vad jag kan se?

3cfdfa423e4585fbda8d1b5e1cacaa9d.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

När jag kör på iPad surfar jag alltid forumet i fullformat.

Skärmavbilden är taget nyss via iphone6 genom safari i mobilversionen av forumet.

Jag har ju med infon ni saknar vad jag kan se?

3cfdfa423e4585fbda8d1b5e1cacaa9d.jpg

Det är när du inte kör fullformat som du inte får den infon. Jag kör iphone 6 och där ser det ut som Christoffer visar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Bilden visar iPhone 6 i mobilversion. (Dvs inte i fullformat)

Vet faktiskt inte vad ni gör för något just nu. För mig funkar allt som det ska på både iPad och iphone?

Har däremot ingen koll på android.

Det är när du inte kör fullformat som du inte får den infon. Jag kör iphone 6 och där ser det ut som Christoffer visar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kolla vad du kör för version på operativsystem och appar också. Det är ju väldigt konstigt att allt funkar för mig? (jag kör senaste versionerna)

Jag ska filma en snutt på hur det ser ut när den hoppar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kolla vad du kör för version på operativsystem och appar också. Det är ju väldigt konstigt att allt funkar för mig? (jag kör senaste versionerna)

Jag såg nu att när man kommer till görstasidan så syns senaste inlägg av och datum, men när man trycker meny och väljer Nytt innehåll så försvinner det

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag kan surfa runt hur som helst och allt är korrekt i mobilversionen vad jag kan se.

Förstod jag dig rätt kör du med iphone 6 (iOS 8.4.1?)

Jag kör med safari. Använder du det eller kör du en alternativ webbläsare?

Jag såg nu att när man kommer till görstasidan så syns senaste inlägg av och datum, men när man trycker meny och väljer Nytt innehåll så försvinner det

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag kan surfa runt hur som helst och allt är korrekt i mobilversionen vad jag kan se.

Förstod jag dig rätt kör du med iphone 6 (iOS 8.4.1?)

Jag kör med safari. Använder du det eller kör du en alternativ webbläsare?

Stämmer - iPhone 6 iOS 8.4.1

Kör Safari

Redigerad med Wombat

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

• Jag har varit på Shimanos spöfabrik i Batam Malaysia där man exempelvis gjort shimanos finaste flugspön och spinnspön som exempelvis Freestone FS serien och sett hur produktionen går till. Mandrillen tror jag främst är unik för spöts längd men den påverkar inte spöts aktion vad jag kan minnas? Fast det är klart en tjock resp tunn mandrill har förmodligen viss påverkan? Mandrillen måste ju oavsett vara helt jämt taperad annars kan man inte dra ut den när spöt torkat. Oavsett sitter den stora grejen i hur man jobbar med kolfibern. Ett bra spö har kanske 12 lager kolfiber med olika egenskaper som läggs ovan varandra i olika lager och riktningar för att skapa ett spö med den aktionskurva och spänst i vissa delar som man vill åt. Vad jag förstår så är den stora grejen med nanoresin att det går åt mindre resin/lim och att man helt eliminerar luftbubblor/ojämn blandning. Nanoresin gör att vi numera har färre brottsanvisningar i spöna vilket gör att de håller bättre.   
    • Varför fick jag meddelande om dessa vackra rullar? Mycket har jag ställt till , men detta är jag oskyldig till.
    • Nej tack, jag skulle kanske lagt till att jag inte gillar handtagen på Sage nyare spön.
    • Bra pris och den är ju ett ytterplagg om jag fattat rätt? Hur länge har du haft den? 
    • En tapering har du så att säga även på ett vanligt kolfiberspö, men man använder aldrig dessa termer. Rätta mig om jag har fel men andra aspekter verkar ha  större påverkan, resin, kolfibrernas riktning, osv. Kolfibern rullas ju på en mandrel (metallstav) som har en tapering. Kan det vara så att man ren lathet använder samma mandrel till flera spöserier och enbart mixtrar lite med kolfibern och olika resin på spöna, någon som vet? Hade hur som helst inte förvånat mig ett dugg!
    • Jag kör en från kajaksidan:  https://www.kajaksidan.se/klader-accesoarer/torrdrakter-tillbehor/torrdrakter/dry-fashion-torrdrakt.html Nöjd än så länge. Lite små i storleken. Har L och brukar komma undan med m. Är 184 lång och 75 kg.  Dock min första så inget att jämföra med. 
    • Ursuit MPS är ju ett goretexskal man har under sina vanliga kläder. Jag tippar den funkar kanon precis som allt annat från Ursuit men ska man paddla kajak som du tänkt så blir det blött så fort vädret är sämre. Nu har ju inte du lika salt vatten som vi har på västkusten men jag tycker det är otroligt smidigt att bara spola av hela mig när jag varit ute. Det funkar ju med ytterkläder också men ett ursuit ytterplagg är en smidigare lösning. Det var ju någon som sålde en ny ursuit under köp och sälj, samma modell som den jag har (Team ABU Gore-tex). Passar den tycker jag du ska överväga att lägga ett bud på den istället för en MPS. Angående kajak. Kan tycka att en trampkajak är överlägsen när man ska fiska då man har händerna fria och kan fiska och parera mot vind och strömmar samtidigt. Hastigheten kan däremot vara en begränsning om frugan har vanlig kajak. En Native Watercraft Slayer 10 proper marschar runt 2,5 knop. (toppspeed ca 4-4,5) väljer man en mer strömlinjeformad och längre modell marscher man snabbare, tippar även att en modell från hobie med turbofenor kan vara runt 0,5 snabbare i marschhastighet men de är lite mer komplicerade att när man ska parera/backa.
    • Sage Accel 9,1 fot klass 6 2500:- + frakt
    • Jag har aldrig ägnat mycket mer tanke åt en krok än till vilken fluga och fiske den kan passa. Aldrig jämfört olika av liknande modell etc. Älskar att det finns eldsjälar som dig som grottar in sig såhär, så att man kan läsa och lära sig om något man annars sällan skulle ens ägna en tanke åt  och ja, visst är det än fin krok!
  • Ämnen

• Bilder