Hoppa till innehåll
Shaun

Hjälp, råkade kasta ett meddelande i inkorgen, går det få tillbaka?

Recommended Posts

Ska köpa ett bindstäd idag men har igår råkat att kasta meddelandetråden:( Går den att få tillbaka? Kommer inte ihåg vad personen hette...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

• 10 st bait fish flugor rent ny aldrig set vatten  se bilder säljes Alla i ett packet ! 400 kr med frakt

• * Linan är en Sameo Payload Pike Control på 19.5g klumpvikt! flyt med vit runningdel och grön klumpdel, En lina som ger kontroll trots att den är tung och kan användas för s.k. shootinghead kast! * Taget från flugor.s, där jag köpte kitet. Jag har fixat toppöglan, och gick ner till gräsmattan återigen för att testa och kasta. Det gick hur bra som helst, och därför misstänker jag klister-coating problemet då jag enbart har upplevt detta när linan reagerar med vatten. Sen kan det vara fel på min teknik också, jag började min flugfiske karriär för ca en och en halv månad sedan så jag har väl en hel del träning framför mig.   Tack för alla svar!    
    • Jag ser ingen sån annons. Den lilla som flashar lite längst ner som jag ser är bildelar24. Kanske för att jag någon gång köpt grejer där. Det kanske helt enkelt är en annons som anpassas efter användarens tidigare historik? 
      Hur som helst så har jag aldrig lagt märke till annons för spelsajt eller för den delen något annat som är alltför långt från flugfiske. Den som sticker ut lite förutom bildelar24 är Biltema och den har jag också besökt i andra sammanhang.
    • Längst ner på första sidan ligger det en 4-kant med skiftande annonser, kolla in den...  Anledningen är väl att det är ett viktigt ämne, som finns i alla samhällsklasser och bland allt folk, även flugfiskare... Sen att det diskuteras allt mindre tafsar och flugor på Edge, det har antagligen med den alltmer ökande annonseringen att göra, tycker att de som brukade tillföra något matnyttigt på Edge, syns och hörs allt mindre, men det kanske bara är jag... edit: sen, kan tilläggas, så är detta det enda digitala forum jag använder, har lagt ner fejsbok sen längesen... Men genom att plantera ett frö här, kan det länkas ut i fejsbok genom både medlemmar på sidan och gäster, OM det inte flyttas till planket, där enbart medlemmar på sidan kan se ämnet och tråden... E du med, även om du inte vill va med? Man behöver inte delta om man inte vill, bara så du vet =) ha d fint, hajhaj!
    • Finns det någon som testat det kittet? Jag fiskar till 90% bara torrfluga, men ibland funkar ju bara streamer i Regnbågsdammen,  men jag känner att jag inte vill lägga ner några större summor på en sådan utrustning så jag tänkte eventuellt köpa detta kit, jag kände på kittet i hemma butiken och tyckte det kändes fint balanserat och prisvärt.
    • Har flugfiskat i hela mitt liv både till och från samt campat när det har behövts så jag är ingen novis på det stora hela. Men för sommarens resa så är jag dock novis! Fick ett infall att söka kvoterat vatten inför sommaren med min närmaste fiskekompis och plötsligt händer det kan man säga!! Första försöket så blev vi tilldelade 10% av årets kort på en mycket fin sträcka. Tält, kök, och liggunderlag och sådant har jag köpt nytt inför sommaren så de prylarna är i hamn. Men det blir vårat första propeller lyft så vi kommer att stanna tre dagar på första stället och tre fyra dagar på nästa så det blir en hel det nätter ute i det fria. Frystorkat kommer jag att ta med minst ett för varenda dag plus 2-3 extra för vädret kan vi inte bestämma över och Propellern (Helikoptern ) kan bli inblåst av vädret. Men VAD!! får jag ej glömma??? Problemet är ju att när resan börjar så kan jag inte vända tillbaka för att jag har glömt något så allt som behövs måsta jag ha med mig. Kommer troligen även att köpa med mig ved och betala för den vikten för att ha en skaplig brasa någon gång. Men hur gör jag med Gasolen? får man ta med det från Arlanda i flyget? Vad får jag inte glömma i matväg och övrigt? Knäckebröd lär jag ta med både två eller tre packet för det kan jag äta utan smör och pålägg. Tar ni med er färskvaror som ni försöker hålla kallt i vattnet i någon mindre plastbalja som får plats i ryggan? Vilken typ av frukost brukar ni äta? Plåster och medicin i någon form kommer också att packas. Hur gör ni som vart ute mycket och länge. Brukar ni tvätta kläderna och i så fall hur? Plastpåse och tvättmedel och ruska? Jag lär bada i det kalla vattnet för jag gillar inte att lukta svett för myggen gillar mig i alla fall 😉 Finns det schampo och tvål som lättare fixar det kalla vattnet? sist jag försökte så hade jag ett elände att försöka få ur schampot som stelnade när jag försökte skölja ur det. Nu har jag knappt något hår kvar längre men hygienen är viktig för mig i alla fall. //P    
  • Ämnen

• Bilder