Hoppa till innehåll
Freak

Vad gjorde du med din utrustning i dag?

Recommended Posts

Hej! 

Starta upp denna tråd av ren nyfikenhet. Berätta vad du gjorde med din utrustning i dag.

Det behöver inte vara så märkvärdig;-) Det kan vara inköp, varit på en fisketur eller gjort något smart med utrustningen mm.

Jag är först ut med:

Jag bytte plats på gamla linor till nya rullar. För att få lite bättre ordning inför denna säsong.

Hls Magnus

Redigerad med Freak
Korr

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Hej.. Svetsade ihop en skagitklump med skjutlinan, så man slipper dessa jävla öglor. Lagade ett brutet spö, sista momenten, men OK det var inte mitt spö..  mvh  borano20

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kul tråd och idag är det en spännande utrustningsdag för mig. Ska börja dagen med ett par timmar i forsen så jag kan få till en slutkommentar på Vision Tane 9' #5 samt Vision XO WF5F, kommer en tråd i forumet. Sen ska jag ta en tur förbi bussgods och hämta ut ett par nya kajaker. Jag har sålt mina hobies och beställt ett par Native Watercraft Slayer 10 Propel istället. Jag råkade testa dem på sportfiskemässan och fastna direkt. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Inte ett någonting... jo, förresten. Tittade i klädkammaren där de förvaras efter min festivalkilt och reflekterade över att två spötuber bytt plats. 

That's it.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fräschade upp ett par tafsar igår, knöt på tafsringar som jag tänkt testa i år. 

Kollade rullarna så att de var ok inför helgen också. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tog bort en del klumpiga öglor från linorna och knöt på tafsar istället.

Dåligt fiskesurrogat, men bättre än inget.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Band åtta Klinikhamers. Placerade dem i en ask.

Provnöp lite med min nya tång och avbitare som jag köpt för att använda när jag binder ledade streamers.

Flyttade några spötuber från ena väggen till den andra i förrådet.

Flyttade tillbaka tuberna.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tittade på den!..som jag gjort hela vintern..å den är inte kort.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har en liten rulle som jag tittar på (Control 7twelve).

Tanken är att jag ska byta backing och skjutlina på den....när jag ids.

Men än så länge glor jag mest på den.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fyllt på i askarna med nya flugor, satt på fräscha tafsar och packat ryggsäcken för en efterlängtad helg i nedre Ransarån B-)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2 hours ago Hannu sa:

Har en liten rulle som jag tittar på (Control 7twelve).

Tanken är att jag ska byta backing och skjutlina på den....när jag ids.

Men än så länge glor jag mest på den.

Så där ja.....

Nu har jag spolat på 250 meter Berkeley Big Game 0,71 som ska fungera både som backing och skjutlina.

En knut mindre...billigt som attan....håller för 32,5 kg :lol:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
3 hours ago Ismo sa:

Tittade på den!..som jag gjort hela vintern..å den är inte kort.

Samma här. Välutrustad som man är behöver man ju inte göra mycket med den. Det är en fröjd för ögat att bara titta på. -_-

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
7 minutes ago jakobj sa:

Samma här. Välutrustad som man är behöver man ju inte göra mycket med den. Det är en fröjd för ögat att bara titta på. -_-

Full förståelse på vad du syftar på!..men du är helt ute!!!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
49 minutes ago Hannu sa:

Så där ja.....

Nu har jag spolat på 250 meter Berkeley Big Game 0,71 som ska fungera både som backing och skjutlina.

En knut mindre...billigt som attan....håller för 32,5 kg :lol:

250m 0,71mm........det låter som en bra ide, MEN, har Berkley Big Game mindre "linminne" än andra nylonlinor?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

+ 30 här så fisket får vara. Har däremot studerat i lite böcker i fiskebiblioteket ( mitt ) för att hitta lite klokt att använda när temperaturen faller lite. Troligtvis blir det kvällsfiske eller fiske på djupet som ger resultat i det lokala P&T. Läste just på FB att Ätran vid Hillered är stängd för fiske från måndag- vattnet är för varmt. Får väl kolla lite på vattenflödet längre ned ( Ätrafors ) kanske får det bli lite laxfiske på föreningens vatten ( Bsfk ) fast mina grejor är lite veka för det. Tight lines !  Steen

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
10 minutes ago THC sa:

250m 0,71mm........det låter som en bra ide, MEN, har Berkley Big Game mindre "linminne" än andra nylonlinor?

Vet inte ännu.

Men enligt en del Byskefiskare så räcker det med att låta rullen med lina ligga i ljummet vatten en halvtimme innan avfärd.

Ska testas på söndag.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago THC sa:

Minne?..du pratar med Hannu.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag lät min son testa att kasta med flugspö för första gången.

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tanke på VAD..en gjorde med sin utrustning idag!..beror nog på om en har en Fru lr. ej!:blush:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2016-06-03 at 20:32 THC sa:

Har testat idag.

Efter nästan en timme i ljummet vatten packade ja grejerna för några timmars fiske. 

Linminnet är inte mer än någon annan skjutlina jag testat. Sawada, SA eller Rio.

Flög riktigt fint genom ringarna. Var lite orolig för att den bränner i fingrarna vid hemtag men jag hade inga problem med det. 

600 meter för 203 kr inkl frakt är inte mycket att bråka om B)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Drog i ny wire i min vänstra Korker Devils Canyon (hade fransat sig lite), flyttade flugor till ett par nya Tacky-boxar (mycket trevliga!) samt lade ner min Radian #5 10' och Cross S1 #7 10'7" i mitt hi-level resefordral. Resfebern är hög nu!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hängde ALLT på tork efter en vecka på Island...sen ska jag leta taggtrådshålen i vadarna..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En tung dag men ibland nödvändigt att städa lite. Min "fiskekompis" sedan 20-25 år en fiskejacka av märket Pinewood, har gjort sitt. Dragkedjan orkar inte riktigt med längre, suck. Fram med saxen för att rädda reservdelar och sedan blir det värmepannan hos Borås Energi. Har införskaffat en ny, den också i polyester / bomull ( svårt att hitta nu för tiden, men underbart material för en äldre gubbe som svettas en del ). Troligtvis kommer nya jackan inte att få uppleva lika mycket som förra men....   Tight Lines !   Steen

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.