Hoppa till innehåll
Ismo

Spinnarkropp-Mässing!

Recommended Posts

..HUR???..får jag denna på bästa & hållbarast sätt att bli silver?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Så här:http://se.hg.eu/products/show/id/5093/f__rsilvringsputs

eller med elektrolysering antar jag.http://ejb.se/reparationer/forsilvring/

Här är en underbar tråd av ett elkemisk geni på EDGE:

Läste denna långa artikel häromnatten och njöt. Säkerligen applicerbar på ditt lilla problem.

Går det bra så har du fina spinnarkroppar. Går det dåligt ...Tja, då fick du annat att tänka på och distraheras från silverkropparna. Allt blir bra:D

Jag trodde annars att simmarkropp och inte silverkropp var grejen så här i OStider. men men...

Eller bra sprayfärg.

Redigerad med Ingemar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Läs "Anodisera hemma av Andreas 89" med tillägg. Gör sedan något enklare...

Lycka till

Redigerad med Ingemar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Du kan också söka efter "De Vises Sten". Den löser omvandlingen för dig. Kräver dock en omfattande expedition i vilken några deltagare skall vara fullgoda alkemister, några magiker och några kamelskötare (nej detta är icke ett SIDA-projekt).

Sen skriver du en bok om det hela, gärna i Biggles-stuk, för mina behöver fyllas på nu...

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej

OF Topic: Ingemar du förgyllde min tillvaro med ditt inlägg!!!
Men jag har full respekt för frågan från Ismo. Har inga förslag.

/Tobbe

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tackar så mycket. Fast jag misstänker att jag tog ut svängarna för mycket i sista inlägget:D

Jag har också full respekt för ISMOs fråga. Och jag kan inte få frågeställningen ur huvet. Den rymmer en mix av så mycket praktisk vardagskemi, dammiga skolkunskaper och modern processindustri. Jag har väl för mycket tid över. Nåväl: 

När jag läste Ismos fråga fladdrade oklara minnesbilder av diverse kemikurser förbi. Dessutom mindes jag att Andreas89  skrivit en mycket bra artikel i ämnet elektrisk behandling av metaller. Jag läste den själv tidigare flera gånger. Inte för att jag behövde färga om nån rulle utan för att rubbet var välskrivet och flöt på så fint. Så jag letade upp Andreas skrift och så lade jag själv  till ett par kommentarer om elektrokemiska spänningskedjan mm som är helt korrekta i ämnet men som blir rejält svåra i praktiken.

Jag borde nog slutat där. Förlåt mig Ismo. Men min ironiska djävul som bor bakom ett av mina välväxta öron lobbade in Den Vises Sten på ett oemotståndligt sätt...

Redigerad med Ingemar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Undrar om det inte fortfarande finns ställen dit man kan lämna gods för förkromning eller förnickling. Fäster bra på mässing och är både blank och silvrigt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tror precis som du. Och jag hade valt den lösningen i första hand.  "Do not Try This At Home".

Men så finns ju pysseldjävulen. Sånt här är kul ju...och liite farligt.

Till folk som slösar tid på spinnarkroppar rekommenderar jag en arbetsmetod involverande oisolerade kablar med hyfsat uppmärksamhetshöjande strömstyrka i . Det är ju en helt annan sak om man vill försilvra tinsel. Eller hur???

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag skulle kontakta någon firma som sysslar med eloxering. Jag slog en snabb google och hittade ett företag i Robertsfors tex. Kan tänka mig att det kostar en påse bullar om de kan ta med några så små produkter när de kör rätta blandningen.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.