Hoppa till innehåll
Meritaimen

Ännu en ny FISKEMOBIL och måste testa

Recommended Posts

19 minutes ago Meritaimen sa:

Köpte precis en ny mobil CAT S60 .Är det någon som har den.

Nej! ..du borde ha den!!:blink:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
1 hour ago gurchan sa:

Jag har spanat på den ett bra tag. Skriv gärna några rader om den :-)

Japp.Kommer så småningom .Hade Samsung GalaxyX-Cover 3 som jag trodde va okey men tyvärr så fick jag reklamera den .

Bytte modekortet 3 gånger och ändå hade den konflikter med Wi-Fi och känslig för vatten på skärmen så hoppas den här är bättre.

Redigerad med Meritaimen
  • Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ser gärna ett par bilder tagna med den! Har kört med Xperia Z3+ ett tag och den löser i alla fall problemet med vatten även om den går sönder för allt annat.... :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

IR-kameran är ju en av dom coolaste funktionerna som jag provat i en mobil, fungerar oväntat bra också! CAT har ju varit lite sisådär, men med tanke på att det här är typ en Samsung S6 i prestanda fast 5m vattentät så borde det vara lugnt. :) 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fick byta telefon.Trodde att det va fel på SD kort läsaren i mobilen.Den ville inte visa upp extra kort som jag la i.Gick ill Siba o fick en ny.Men det va inte fel på Mobilen utan att den verkar inte godta kort som man har använd i tidigare mobiler.I det här fallet en Huawei och Samsung.La i en ny kort och det va inga problem.Märkligt chinkig om man har haft kortet i en annan märke.Lite problem o överföra bilder från macen till mobile.Försöker med Bluetooth men inte lyckats så bra än-Annars så tycker jag den är bra och bra appar till den också .Hike är en som verkar kanon.Finns Barometer och Lattityd ,Longitud, höjdmätare,trippmätare ,Temp samt kompass i samma fönster som är lättläst.IR kameran är rolig men har inte hunnit testa så mycke.

Man kan ta timelaps panorama med IR också

Liten Selfie med IR

Mer bilder kommer när man har hunnit testa mer

Selfie.jpg

Redigerad med Meritaimen

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
12 hours ago meek sa:

denna suktar Ismo efter, perfekt för en söndagstur ner i gruvan eller ner till krondiket ;)

integrerad sandlåda att leka i om fisken vägrar stiga på hans puppor.

denna är vattentät upp till c:a 5m om fönstret är stängt

caterpillar-a.gif

Jag gillar att leka..:wub: ..men tror nog att Jonas som snott Meritaimens kamera.:angry:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2016-10-27 at 23:25 Meritaimen sa:

Fick byta telefon.Trodde att det va fel på SD kort läsaren i mobilen.Den ville inte visa upp extra kort som jag la i.Gick ill Siba o fick en ny.Men det va inte fel på Mobilen utan att den verkar inte godta kort som man har använd i tidigare mobiler.I det här fallet en Huawei och Samsung.La i en ny kort och det va inga problem.Märkligt chinkig om man har haft kortet i en annan märke.Lite problem o överföra bilder från macen till mobile.Försöker med Bluetooth men inte lyckats så bra än-Annars så tycker jag den är bra och bra appar till den också .Hike är en som verkar kanon.Finns Barometer och Lattityd ,Longitud, höjdmätare,trippmätare ,Temp samt kompass i samma fönster som är lättläst.IR kameran är rolig men har inte hunnit testa så mycke.

Man kan ta timelaps panorama med IR också

Liten Selfie med IR

Mer bilder kommer när man har hunnit testa mer

Det är tyvärr hopplöst att flytta SD-kort emellan telefoner numer, dom blir kinkigare och kinkigare. Jag rekommenderar sällan att man flyttar med sig kort emellan utan att man köper ett nytt, för annars blir det lätt att kortet hänger med i flertalet år och pajar till slut av utmattning precis när man landat den där superbt fina bäcköringen, eller rekordlaxen, och så står man där snopen...

Nej, nya kort till nya grejer ska're va! :) 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ursäkta , nä vi behöver inga fler tekniska prylar att roa oss med när arktis smälter. Och en dyster framtid!Sorry!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tekniska prylar räddar liv också , folk som har hjärtfel eller annat. Solpaneler är rätt okej med samt vindkraften ,säkra kärnreaktorer för att slippa bränna fossila bränslen. Ingen skillnad på mobil eller den datorn du surfar med. Ungefär samma sak. Du kan betala alla dina räkningar idag med mobilen. Då slipper du ta din bil till posten o förgifta luften som förr i tiden.Sen en plus med den här mobilen att den har en SOS knapp som larmar till larmcentralen av ens position om man skulle ligga illa till typ ensam med sin kajak i skärgården. Och den är vattentät till 5m. Och robust. Hoppas håller längre än dom jag har haft tidigare

Redigerad med Meritaimen

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tekniska prylar räddar liv också , folk som har hjärtfel eller annat. Solpaneler är rätt okej med samt vindkraften ,säkra kärnreaktorer för att slippa bränna fossila bränslen. Ingen skillnad på mobil eller den datorn du surfar med. Ungefär samma sak. Du kan betala alla dina räkningar idag med mobilen. Då slipper du ta din bil till posten o förgifta luften som förr i tiden.Och prylar man mäter ozonsiktet, övergödningen, koldioxid halten i luften. Annars vore vi rätt så hjälplösa utan tekniska prylar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.