Hoppa till innehåll
Hannesg

Lax krok samt bind material

Recommended Posts

Är ny inom lax fisket så undrar va man ska köra med för krok till tub flugor utan att man har en hel Arsenal sen undrar jag även hur det är att binda laxflugor med  stf dubbing ??

Att bygga vingarna med någon som sitter på lite sbs ??

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Leta på filmer på Youtube. Du kan inte missa hur man gör! Du kan även leta här på forumet. Finns oändligt med trådar som du kan lusläsa. Gå till fliken/avdelningen för Flugbindning eller om den heter Lax och havsöring. Ja, du fattar. Där finns det mesta!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

När jag fiskar efter lax så brukar jag använda guideline 3 krokar . Dom krokarna håller för mig och har aldrig gått sönder när jag har haft fisk på .

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Köp materialet av Tellis!...han kan kasta!..han kan fiska! Han vet vad en behöver. PUNKT!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Som det vart rensat i denna tråd!..rensa i dit material-väg...bara ett tips!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Att köpa fr. Tellis rek. jag verkligen!..jag får inget gratis fr. honom bara för att skriver detta.Jag betalar vad han vill sälja-han måste överleva...oxå!  Han VET!!! vad en vill ha....så var det på -70-talet..80-talet till en viss mån...nuförtin kan en få vilket skit som helst!...när en beställer.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fördelen med Tellis är att, om man är novis och vill binda en fluga, säg vad den heter och han skickar det du behöver just för den flugan. Om det är ngt dyrt material som ingår i mönstret frågar han först om man har det, och beroende på svar får man det man behöver👍

Tomas S

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.