Hoppa till innehåll
Matzas

Bretagne

Recommended Posts

Hej. Reser till Bretagne i Frankrike i april. Tänkte ta med flugspöt. Någon som har tips eller info? Allt är intressant.  Mvh 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Tack tack.
Självklart måste jag anlita en yrkesfiskare.  
Skulle en flugfiskare kanske kunna gå runt i vildmarken med bara fiskekort och karta?
På upptäcktsfärd utan att någon från det lokala näringslivet pekar ut var fisken står?
Låter ju nästan kommunistiskt...

Det går ju inte heller att fiskare skulle prata med varandra och dela tips och råd. 
Nej nej. Det är ju tjänster och tjänster måste utföras av yrkesmän, som får betalt.

Var lugn för att ingen pengakåt lokal entreprenör kommer i närheten av mina resor.
Återigen, tack för tipset! 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

:o ?? Tack själv!

Tycker inte jag har gjort mig förtjänt av den spyan.

Svarade på ett vänligt sätt på din fråga.

".... allt av intresse .."

• Like 3

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
5 hours ago Matzas sa:

Tack tack.
Självklart måste jag anlita en yrkesfiskare.  
Skulle en flugfiskare kanske kunna gå runt i vildmarken med bara fiskekort och karta?
På upptäcktsfärd utan att någon från det lokala näringslivet pekar ut var fisken står?
Låter ju nästan kommunistiskt...

Det går ju inte heller att fiskare skulle prata med varandra och dela tips och råd. 
Nej nej. Det är ju tjänster och tjänster måste utföras av yrkesmän, som får betalt.

Var lugn för att ingen pengakåt lokal entreprenör kommer i närheten av mina resor.
Återigen, tack för tipset! 

Är en aning förvånad över din ton måste säga, kanske inte det bästa sättet att bemöta folk på om man vill ha råd och hjälp. Sedan kan man ju också fundera över om pengakåta människor söker sig till yrken som fiskeguide och huruvida Bretagne kan erbjuda vildmarksfiske.

• Like 5

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Isoperla - Jag bad knappast om "råd och hjälp". Alltså ingen tjänst som kan köpas och säljas utan en vänskaplig handling mellan personer som delar samma hobby. 

Att bemöta en sådan fråga med en hänvisning till att kontakta lokala fiskeprostituerade är knappast vänskapligt. 

Men du gör två riktiga iakttagelser - det är relativt vad som är vildmark, liksom vad penningkåthet är. Enligt mig så är de mest penningkåta personerna de som är beredda att sälja sig billigt.  

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tror  och hoppas att den här underbara grinigheten och snarstuckenheten är det som skall rädda oss från att fisket blir alltför poppis. Många vatten skulle må bra av mer grinighet så att folk stöts undan! Mitt nyårslöfte är varje år att bli mer grinig och otrevlig i största allmänhet.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
12 hours ago Matzas sa:

Isoperla - Jag bad knappast om "råd och hjälp". Alltså ingen tjänst som kan köpas och säljas utan en vänskaplig handling mellan personer som delar samma hobby. 

Att bemöta en sådan fråga med en hänvisning till att kontakta lokala fiskeprostituerade är knappast vänskapligt. 

Men du gör två riktiga iakttagelser - det är relativt vad som är vildmark, liksom vad penningkåthet är. Enligt mig så är de mest penningkåta personerna de som är beredda att sälja sig billigt.  

Du bad om "tips eller info" och "allt är av intresse". Om du inte vill ha tips rörande guider, skriv det då istället för att vara otrevlig i efterhand. 

Åh andra sidan, med den attityden kan man nästan utgå från att du inte kommer att få några fler såna oönskade  tips här på Edge....eller svar öht. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.