hector

C&R eller bonka?

45 inlägg i detta ämne

2 hours ago Ismo sa:

Mmmm..men tror du är en minoritet av dom som fiskar i havet...du fiskar knappast med en Trål lr. dyl.

Ismo, man måste läsa alla poster i tråden för att få sammanhanget klart för sig ;)

2 personer gillar det här

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

jag tro ett par stycken här inte har några större planer på att ta en tur med bilen idag ;)

Redigerad med meek
1 person gillar det här

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago Staffan Dahlbom sa:

Ismo, man måste läsa alla poster i tråden för att få sammanhanget klart för sig ;)

Nej!:mellow:

Förresten!..vart tog mitt 1:a inlägg vägen i denna tråd.:blink:

Redigerad med Ismo

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jo, speciellt om man vill undvika att slänga ur sig planlösa påståenden i stil med...

P1 - Hej, fint väder idag.. solen skiner

P2 - Är du dum i huvudet,  solkraft är mycket sämre än vindkraft

Hackan gärna på mig Ismo, men bara om du på saklig grund kan framföra din kritik. Om du anser att du inte behöver läsa det som skrivits så besvara då inte mina poster.

"Nej!:mellow:"

Det var det dummaste jag hört på länge.

1 person gillar det här

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2017-02-09 at 17:19 frassethefly sa:

Att ta med sig överblivet tafsmaterial av fc hem och göra med det vadå? Slänga i soptunnan? Det hamnar ju i naturen lik förbannat.

denna kvalar nog in på veckans topp 5 iaf.
och om fisken fick uttala sig så hade den säkert gett den till det kommunala sopvärmeverket iaf
och hoppats på att vinden gick åt rätt håll ;)

3 personer gillar det här

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
37 minutes ago Staffan Dahlbom sa:

Jo, speciellt om man vill undvika att slänga ur sig planlösa påståenden i stil med...

Hackan gärna på mig Ismo, men bara om du på saklig grund kan framföra din kritik. Om du anser att du inte behöver läsa det som skrivits så besvara då inte mina poster.

Mmmm...:D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
18 hours ago Staffan Dahlbom sa:

Vad då inga kvoter? Det påståendet får du stå för.  Mitt påstående är att havet tål fler fiskare än en "fin liten å". Det ändrar jag inte på.

Tyvärr så har vi inge KustTorsk kvar längre så det är en minne som några få av oss har kvar.Men själv klart några pölar är viktigare än hela västkusten som gav mat för kustbefolkningen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Meritaimen,  jag har några frågor till dig eftersom jag inte fattar något av dina poster just nu...

Varför skriver du det här till mig? eller...vad har min post med torsk och kvoteringar att göra?

Och varför tycker du att några "pölar" är viktigare än västkusten? 

Och vad menas med pölar?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2 hours ago Staffan Dahlbom sa:

Varför skriver du det här till mig? eller...vad har min post med torsk och kvoteringar att göra?

Staffan - kustbefolkningen svälter, visa lite empati.

Meritaimen - Vi diskuterar c/r kontra bonka (senast definierat som måttfullt uttag och att avstå mer fiske när man fått sin fångst) ur ett generellt perspektiv. Ingen i tråden förespråkar att västkusten måste bottentrålas för att vatten i inlandet är viktigare.

Jag är för övrigt också från västkusten och minns när det fanns torsk. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

inte bara flugfisket generellt som ökat i antalet utövare.
fler och fler kvinnor har tydligen börjat anammat sporten ;)

en moderator kanske kan fixa en kategori som heter garaget.
dit kan man gå när man känner att det kan va "läge" :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2 hours ago Troutman sa:

Staffan - kustbefolkningen svälter, visa lite empati.

Meritaimen - Vi diskuterar c/r kontra bonka (senast definierat som måttfullt uttag och att avstå mer fiske när man fått sin fångst) ur ett generellt perspektiv. Ingen i tråden förespråkar att västkusten måste bottentrålas för att vatten i inlandet är viktigare.

Jag är för övrigt också från västkusten och minns när det fanns torsk. 

Tack Troutman! 

Jag är lite lättretlig nu, jag vet. Men när andra citerar mig och placerar citatet i en egen kontext, så är det befogat.

Ni måste läsa allt i tråden om ni vill veta vad diskussionen handlar om, inte bara rycka de två senaste posterna och ta det därifrån i egen önskvärd riktning.

Hursomhelst, solen skiner och idag blir det en tur på isen :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
28 minutes ago Staffan Dahlbom sa:

Hursomhelst, solen skiner och idag blir det en tur på isen :)

Vi har redan varit ute. Käkade frukosten på en ö i lä, med en värmande sol:wub:... Det är ju bara två vikar i mellan oss, så passa på och njut i njutångersfjärdenB)

Hls Magnus 

Redigerad med Freak
1 person gillar det här

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tack Magnus, i Njutånger har hembygdsföreningen ordnat med korv och aktiviteter också. Marschaller i flera km ut mot öppet vatten.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
32 minutes ago Staffan Dahlbom sa:

Tack Magnus, i Njutånger har hembygdsföreningen ordnat med korv och aktiviteter också. Marschaller i flera km ut mot öppet vatten.

Vi ska kanske dit å åka lite långfärdsskridskor, med jag har jour så vi får se hur det blir.

Hls Magnus 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2017-02-11 at 11:13 Staffan Dahlbom sa:

Ja.Jag kanske bara övereagerar på uttryck att Havet är tåligare.Ber om ursäkt om du tog åt dig.Självklart är C/R bra  för våran fiskevatten.

Redigerad med Meritaimen

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Meritaimen, de e lugnt. Jag vill bara dömas utifrån det jag skriver, och inte utifrån fria tolkningar. Jag förespråkar ett hållbarare fiske överallt :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Klart man äter Harr när det finns så gott om dem. Släpper tillbaks dom större kring kilot och uppåt med hopp om ännu större närmare två kilo..

Men då landar helikoptern med ett gäng som skördar och raserar allt man byggt upp. Och har mage att skriva ett äventyr med storharr i en känd tidskrift. Vilket drar folk. Där försvann vildmarken, sopor och slitage av marken. OTack

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.