Hoppa till innehåll
hector

Utrustning Abborre?

Recommended Posts

Vad kör ni med för grejer för Abborre? Jag är sugen på Abbo kitet men jag har ju komplett klass 5 grejer med flyt, intermediate, så att köpa till en sjunk 3 skulle ju make:a mer sense. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag har klass 3 och 6 i spön, men köpte ändå abbo kitet. Visst klarar man sig med klass fem... om man skall köra med små streamers. Skall du börja fiska Sculpins, och andra förtyngda saker så att du kommer ner lite så kommer du snabbt inse att ditt "vanliga" spö inte räcker till.

Innan ramaskriet börjar. Självklart kan det funka med ens vanliga spö, att det inte räcker till är mer att det inte är optimalt för riktigt tunga streamers många ggr :) 

Abbo kitet är designat för streamerfiske och de kastar de flesta större viktade streamers utan större svårigheter ! 

Det är en investering väl värd pengarna. 

P.s det fungerar oxå som havsöringpinne, och put and take. 

Sök på Lupusdeaqua på youtube så ser du iaf ett kort klipp med spöt in action ! Har du mer frågor så droppa ett PM eller skriv här :)

och NEJ jag är inte sponsrad av Vision på ngt sätt ! Jag gillar helt enkelt bara spöt/kitet :)

mvh Rasmus 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Bra inlägg, bra info! Tack!

Har du koll på om linan som följer med är 15 grams linan eller 12 grams linan?

Jag har ett Scierra spö som är perfa med 15 gram och streamers, har vibe 85:orna. Det jag skulle vara sugen på med abbo är spöt. 

Redigerad med hector

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag har dessvärre ingen koll på om det e 12 el 15 gr linan som är i kitet. Tänkte inte så mkt på det iom att det var ett kit :)  men det skall vara vibe 85 linan iaf ! 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Om folk är nyfikna så har jag tagit reda på genom Bauer att Abbo kiten är 15 grams prylar, kan ju vara intressant om folk vill köpa till linor osv till sina abbospön. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.