Hoppa till innehåll
hector

UNI tråd...

Recommended Posts

.. måste vara den sämsta tråden jag har använt någonsin, den är så otroligt känslig att bara man tittar på den så gnager den fibrer direkt. Jämför man mot veevus så är ju UNI rena rama skräpet tycker jag! Någon som håller med mig? Eller någon som inte håller med mig?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Veevus alla dagar i veckan

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tycker att den är bra, även om jag fick slänga en rulle häromdagen eftersom tråden gick av hela tiden. I regel funkar den fint.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På ‎2017‎-‎05‎-‎24 at 22:51 hector sa:

.. måste vara den sämsta tråden jag har använt någonsin, den är så otroligt känslig att bara man tittar på den så gnager den fibrer direkt. Jämför man mot veevus så är ju UNI rena rama skräpet tycker jag! Någon som håller med mig? Eller någon som inte håller med mig?

Har många spolar av UNI-Thread..en skall vara trött!-bakis-egentligen inte alls vilja binda..då håller den. Danvilles..så skall en ha ont i fingrarna..å inte vilja ta i tråden..dessa duger enkomt för fjös bindande..vilket många små flugor har som motto.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har några rullar UNI som jag kör för att bygga upp kroppar osv, istället för att använda dyrare tråd. Puh, den är bedrövligt dålig ändå. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vad är BÄSTA tråden numer? ..den som är TUNN!..kan bindas på/med små som stora flugor..inget syntet som INTE!!!..greppar i materialet samtidigt. Har nån sorts syntet ..starkt som attans..men greppar slakt i materialet..så en slår en rundpall när en skall linda in ett enkelt hackel t ex.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.