Hoppa till innehåll
senmathal

Varför telefonnummer?

Recommended Posts

Det var ett tag sedan jag loggade in här men när jag  gjorde det häromdagen så krävdes att jag skulle komplettera med telefonnummer. Jag är och har varit medlem på en hel del olika forum men inte på något annat forum har telefonnummer varit obligatoriskt. Även om inte jag har det finns ju en annan med hemligt telefonnummer och som av olika anledningar inte vill dela det på ett forum. Tycker att det borde vara frivilligt.

/Mats

Redigerad med senmathal

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Det är frivilligt

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

*Detta fält krävs. står det hos mej.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
48 minutes ago Jonas sa:

Det är frivilligt

Näe...

Jag var tvungen skriva dit några random siffror för att ta mej in på forumet. 

Mobilanpassad sida ifall det har betydelse...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det pajade nog vid senaste uppdateringen som skedde häromdan. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago Einarsson sa:

Det pajade nog vid senaste uppdateringen som skedde häromdan. 

Nej, har varit så lääänge:). Bryr mig inte så mycket. Ringer någon mitt nummer så går det till Namibia och kostar 200:-, telefon försäljare får gärna ringa detta nummer.;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Konstigt? @Niclas L får se över inställning. Mig veterligen ska det vara ett frivilligt fält. Dvs man ombeds fylla i det men det är frivilligt

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fälten är obligatoriska sedan uppdateringen för någon/snart två veckor sedan. Antar att alla som skriver här har löst det på något sätt. Det krävdes inte en fungerande mailadress eller telefonnummer i något särskilt format. Ingen skillnad mellan dator och mobil för mig. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag skrev först 1234567890 och det gick alldeles utmärkt. Sedan tänkte jag att vadå! Det går ju att hitta mig på hitta.se så det spelar väl inte så stor roll och skrev mitt räta nr. Men som princip tycker jag att det är dumt att det ska vara obligatoriskt. Men det tycks ju vara någon miss som det verkar.

/Mats

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nej visst känns det som att det kvittar egentligen, för en annan iallafall. Däremot skulle jag inte säga att det kvittar om man exempelvis gillar att skryta med stora prylsamlingar eller liknande. Då känns det halvbra att ha ett nummer som leder till en adress som i värsta fall skulle kunna leda till oväntat besök. Samma sak egentligen om man vill kunna skriva om en kommande fiskeresa. Inte jättebra att signalera att hemmet står tomt vecka x. 

Better safe than sorry osv... :) 

Redigerad med Andreas89

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.