Hoppa till innehåll
Lill-Niklas

Dags för swap?

Recommended Posts

Tjenix, var längesedan det var en flugswap. Några som är sugna? Jag kan administrera.

Swap - fem flugbindare som binder fem likadana flugor var och sen skickar till mig så ser jag till att alla får tillbaka en fluga av varje bindare. Ett byte med andra ord. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig allt från torrt till gäddflugor. Så kom med förslag vad ni är sugna på! 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag behöver skärpa upp min flugbindning så jag är gärna med, så vida det inte är lax- eller gäddflugor. Torrt, nymf, vått eller streamer funkar annars. Ett tema för ett par år sedan var något i stil med Flugan som räddade sommaren, eller nåt. Ett sådant tema eller något annat skulle funka. Eller ett eget mönster.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Gillade temat "Flugan som räddade sommaren" men även havsöring går bra för mig. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Sex pers blir väl bra? Vem ska göra B3 Grisen? ;)

Nu bollar jag bara lite men ska vi ha en inriktning? Min bästa fluga, en jag tror på, en egen eller något annat tema?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jepp, 6 st känns lagom. Tycker var och en kan välja ut en fluga de tror på och vill dela med sig av? Att skicka flugorna inom 2 veckor känns väl rimligt så det inte faller i glömska? PM ut mer information i helgen vart de ska skickas. Skoj, här ska bindas.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vad har folket för tankar om fluga att binda? Jag kommer nog att göra en storspigg eller en tånglake. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Är lite sugen på en klassisk streamer. Finns så jäkla måna häftiga klassiker att välja mellan. Hittade en för ett tag sen som hette "Brown trout" typ som jag vart pepp på. Skall se om jag hittar igen den.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Blir nog en baitfish här men vi får se, kanske avvaktar tills era flugor dräller in så jag inte binder en likadan ;) Tänker att vi uppdaterar tråden med bilder på flugorna sen, ok?

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
24 minutes ago puoltsa19 sa:

Vad betyder swap?

..ett slag fr. en piska!..."kan du fan inte ens binda en fluga?":)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2 hours ago Ismo sa:

..ett slag fr. en piska!..."kan du fan inte ens binda en fluga?":)

5 kg öringsfluga, min specialitet 😀

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.