Hoppa till innehåll
Lill-Niklas

Dags för swap?

Recommended Posts

MathiasL:s svart/lila godingar m crazylegs landade i lådan igår...ser med spänning fram emot vad som kommer här näst...😃👍

/S

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Tack, fint att de kom fram. Den flugan är min nödraket i skymning eller gryning och jag gör den oförtyngd så att den ska kunna sväva i vattnet.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Idag landade niseye:s neonjiggysar o nu ligger dessa o väntar på att skickas ut när jag fått bidragen från M.Thors o Jonas:

/S

1FBABCEF-5963-4F80-9DE0-5B928D65E028.jpeg

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Snart är startfemman fulltalig...

Vi väntar nu bara på Jonas leverans sen blir det utskick till er övriga...

Jonas har flaggat att det är mycket att göra i samband med Sportfiskemässan så vi får troligen ge oss till tåls till efter den....

Men den som väntar på något gott... 😃

/S

A12B00A2-7A42-4CE2-9AA2-EE0373B7B4CD.jpeg

Redigerad med Silverbågen
  • Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Gott att flugorna dök upp som planerat. :) Ursäkta förseningen. 

Blir kul att se Jonas fluga sen. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tror Gotlandsöringarna börjar känna sig lite nervösa, om en månad så ska flugorna få simma där ;) 

• Like 1
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag ska rasta några av dem på västkusten om ett par veckor. Jag har bundit räkor som attan halva vintern men jag ska se till att testa era också.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Är nere på västkusten nu i 3 dagar...första passet 

Har testat Ringneck Worm o min egen Grizzly Super Bou Bugger Worm från förra swappen ...

Snart åker nån av era alster på...😉

/S

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

För ett par veckor sedan stod jag uppe i Nordnorge och behövde en jiggystreamer. Fisket var trögt och jag ville ha mer rörelse för att locka hugg. Tur då att @niseye hade gjort en sådan till swapen. Jag fick ett gäng sej och torsk på den.

• Like 3

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2018-07-27 at 18:08 MathiasL sa:

För ett par veckor sedan stod jag uppe i Nordnorge och behövde en jiggystreamer. Fisket var trögt och jag ville ha mer rörelse för att locka hugg. Tur då att @niseye hade gjort en sådan till swapen. Jag fick ett gäng sej och torsk på den.

Snyggt! :D

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

• Jag har enbart fått harr på mina men det är för öringen jag tänkte pröva att binda. Kör nog några oliv och kanske någon svart. Fler färgförslag som är gångbar? 
    • Jag som i min enfald trodde skulle handla om vad man tyckte om en lina 😄  Tror väl inte speciellt många känner sig kränkta baserar på vad du säger Flyrod. Men tycker du inte själv att det är en något speciell argumentationsteknik att hävda att alla som inte tycker som du automatisk hamnar i en grupp av mindre begåvade individer med dårlig kuskap och teknik etc etc. Du måste ju veta någonstans att ingen överhuvudtaget har belägg för att generalisera som du gör? Det finns ju inte ens en promille som hänger här på edge av alla som flugfiskar. Och är man en av flera som har andra åsikter än du om en lina så uppgraderas man även till att ingå i en mobb tydligen. Du måste skoja :-D. Håller du inte med i att det blir useriöst och nästan lite komisk? Och att det är vårt bekymmer att vi retar oss på ditt sätt m m. Är det då vi som är kränkta och inte lyssnar? Tror nog du är minst like mycket delaktig att sätta nivån i denna tråd som oss andra 😉   Och som jag sagt tidigare så finns det - hör och häpna - utöver de som gillar Troutbossen även många oerhört rutinerade flugfiskare och duktiga kastare som kan placera flugan precis där de vill i en å som inte gillar Troutbosslinan och som inte betraktar den linans kvaliteter avgörande för varken resultat eller upplevelse. De tycker därmed andra linor har andra kvaliteter som är viktigare för deras fiske än de som troubosslinan har. Vilket inte motsäger att Troutbossen är en bra lina där framförallt tyngd kombinerad med bra coating gör att den skjuter som få. Men har man inget problem med varken coating eller att få andra linor att skjuta tillräckligt och föredrar hur dessa uppför sig så blir ju dessa bättre linor för alla som tycker så. Märkligt att du betraktar det som ett ogiltigt argument. Ingen påstår att Troutbossen inte är bra för någon annans preferenser och fiske. Man tycker helt enkelt att det finns bättre linor för sitt eget.  Alla kan dessutom bli riktigt bra på att kasta 5 - 15 meter samt presentera en eller flera flugor på ett bra sätt om man lägger ned tid på detta. Med många olika linor. För sedan att välja den utav dessa man tycker om. Eller kanske flera. Svårare behöver det inte vara.  Skitfiske på er alla!  
    • Säljer en Rio Versitip body flyt/intermediate #7 22,7 gram och 7 meter lång 350kr+frakt
    • Hej, säljer en gt rulle I jättefint skick med ny extra spole och en rio outbound short flyt lina #7. ( blåa linan på rullen ingår ej) Rio linan kan köpas separat 300kr Pris för allt 1400kr
    • Föredrar krok med hulling som jag klämmer in, dvs en klassisk svensk tredje väg som går i mitten. Mellanmjölk för sjutton gubbar. Nu kanske jag förstör statistiken.
    • Hej,
      Önskar köpa linkorg eller liknande för flugfiske. Någon som har en som vill sälja? Mvh Erik
    • Montana Mongosse medföljer ledlampa och allt är mycket fint skick. 1500 kr eller byta mot simms g4 vaderjacka eller loop Lainio eller gärna zpey spö.
    • Är det så du ser det när folk inte tycker precis lika som dig? Jag med flera har, efter tester uttryckt våra åsikter om linan, både positiva och negativa dvs hur vi uppfattar den. Kort därefter kommer du in och skriver att de negativa åsikterna är fel, att problemet inte är så stort, att man behöver inte så lång klump (även om du själv höjde den till skyarna när det begav sig) etc, att vi inte kan förhålla oss till verkligheten eller så beror det på att vi inte kan kasta och att allt detta "vet" du för att du har testat linan och "vet" att den är bäst(punkt). Att andra testat och inte tycker lika är därmed fel?

Kan inte det vara en av orsakerna till att diskussionen ofta går över styr i de här trådarna och att du känner dig jagad? Är det så svårt att ta in andras åsikter? När/om du visar FAKTA, dvs mätbara resultat gällande linans överlägensenhet (resistens mot vatten, friktion, friktion över tid etc), då kan du påvisa just fakta och hävda att du har rätt. Om du däremot anser att eftersom du har testat andra linor och anser att TB HTx är bättre så har du fakta som gör andras åsikter ogiltiga, ja då har du nog en rätt skev bild för vad fakta är. Jag har köpt två linor av dig och allvarligt talat, med tanke på hur man blir bemött när man uttrycker sin åsikt om linan så är det rätt tveksamt om det blir fler köp.  
  • Ämnen

• Bilder