Hoppa till innehåll
Folo

Tuber för Wiggletail ?

Recommended Posts

Hej. Jag är lite sugen på att testa fiska med Wiggletails. Köpte lite tuber i höstas men dessa var ju för stora och inte anpassade så håret i flugorna var så långa så det dämpade rörelsen på själva wiggletailen.

Har kollat på Bauers wiggletailtuber och såg i höstas att fishline körde 3st för 225 spänn (om jag nu inte misstagit mig). Dessa kostar iaf nu 99 spänn stycket. Jag undrar om det finns nåt annat ställe som har bättre priser eller om det finns några andra likvärdiga tuber man kan köpa från nåt annat ställe ? Och nej jag har inte tänkt att börja binda gäddflugor så slipper ni föreslå det :P (iaf inte än)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har lite tuber som jag inte använder som går att köra med krokrigg / tails som jag kan avvara. Pma om intresse finns :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Uppar denna lite. Har letat efter likvärdiga tuber som Bauers som är för wiggletail i storleken 15-20cm högt och lågt men jag har inte hittat nåt vare sig i Sverige eller utrikes. Bauers finns ju dessutom bara i fyra olika färger, tre typ gröna och en brun variant. Han behöver utöka sitt sortiment, eller skicka ett gäng flugor till mig :) 

Finns det verkligen inte nåt att köpa i just den storleken jag är ute efte ? Dom tuber jag hittar är ju oftast för stora i storleken +25cm.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.