Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Någon som vet var man kan hitta spötuber i aluminium? Typen robust med skruvkork och gummipackning. 

Mvh/Pelle

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat där men dom har mest corduratuber och tuber för fyrdelade spön. Jag letar en tub till mitt 7 fots tvådelade canespö. Var får alla byggare tag i sina fina tuber?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
8 hours ago Olofsson sa:

Jag har kollat där men dom har mest corduratuber och tuber för fyrdelade spön. Jag letar en tub till mitt 7 fots tvådelade canespö. Var får alla byggare tag i sina fina tuber?

Ingen aning. Men det finns fina tuber till canespön i olika utföranden, samtliga med skruvkork och packning och det lite grövre godset, från säljare i USA på ebay. Bra priser också, men frakt och import gör att det inte blir superbilligt. Har dock inte hittat något motsvarande i kvalitet i Europa... (inte till tvådelat i alla fall)

Redigerad med Troutman

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har kollat men dom är för korta till tvådelat splitcane. Tuben till tvådelat behöver vara ca 115 cm. Men jag letar vidare. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vet att Gävle fiskredskap har ett gäng äldre alutuber, bl.a. till tvådelade spön. Köpte en äldre fenwicktub för 100:-

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.