Hoppa till innehåll
Gruvslusk

Onödigaste flugfiskeprylen ni köpt

Recommended Posts

Jag börjar med Stripper Clip och hoppas att jag slipper fylla på med nå nytt onödigt ...... trodde det skulle bli bra till att hålla ordning på lin slingorna men det blev bara värre 😁 är det nån som tar den utmaningen???? Jag tror inte det iaf och att jag har köpt det mest onödigaste flugfiskeprylen 😂 

Fyll på gärna ..... kan ju bli kul tråd att bekänna sina bänga onödiga köp inom flugfiskeprylar 😉

IMG_0834.JPG.bc7102c4f6176f992b7229133ae19c18.jpg

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jadu mye skit ha man köpt på sig under säsongerna. Vågar inte börja kolla vad som finns kvar. 😥 Din grej du köpte där såg väldigt onödig ut dock 😂 du få bygga om den till ett knivbälte elr nå 😛

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Den är såld på Fb till nån annan stackare 😉 till dock billigare pris än vad jag köpte den för 😂

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Du skulle tagit mer i pris ;) En absolut "måste ha" pryl för alla som vilö utvecklas i sitt flugfiske vettu 😁

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En allt för dyr flugrulle! Faktiskt!. Tafsen är viktig,spöt är viktig,linan är viktig!., Flugrullen är viktigt/broms..lr. inte beroendet på hur en ser det på.

Men att satsa så mycket på en flugrulle...gör jag aldrig mer..:mellow:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
19 minutes ago Stefan** sa:

Du skulle tagit mer i pris ;) En absolut "måste ha" pryl för alla som vilö utvecklas i sitt flugfiske vettu 😁

Jag kan väl inte blåsa folk 😉 även fast jag blev blåst själv och fick betala extra tullavgift 😉😉😂

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
10 minutes ago Gruvslusk sa:

Men den är inte onödig..... den uppfyller väl sitt syfte 😉😉 även om den va svindyr 😁

Oftast! ..bara för ögat,..om jag nu ville & hade lite kunskap,...så hade jag fan tillverkat en rulle själv!...vad har en rulle för egentlig uppgift?...JOO..att kunna bromsa rätt..inget annat!.

En tafs! ..så måste en förstå dens betydelse!..billigt att tillverka egna. Ett spö måste du kunna hantera...gör du det rätt!..så ger den tillbaka..lika väl som en lina.

Men en rulle:blink:?

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vad menar ni med onödig flugfiskepryl? Det är bara frugan som hävdat deras existens men jag är fast bestämd att det är en myt.

• Like 5
  • Haha 4

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
7 minutes ago Einarsson sa:

Vad menar ni med onödig flugfiskepryl? Det är bara frugan som hävdat deras existens men jag är fast bestämd att det är en myt.

Din fru?...:D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
18 minutes ago bratteus sa:

Håvhållare för vadarbälte.

+1 på den.

Tack för att du påminde mig, måste leta på den och sälja.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
23 minutes ago bratteus sa:

Håvhållare för vadarbälte.

Funkar den inte eller saknar du håv 😉

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

En dyr svettig Gore Tex vadarjacka som används alla dagar även när det är varmt och soligt så efter 1-2 år så läcker den som ett såll i regnet.

Som tur är har jag aldrig köpt nån. 😉

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
6 minutes ago Jolly Roger sa:

En dyr svettig Gore Tex vadarjacka som används alla dagar även när det är varmt och soligt så efter 1-2 år så läcker den som ett såll i regnet.

Som tur är har jag aldrig köpt nån. 😉

Fördelen med en vadarjacka och alla andra jackor är att den är avtagbar vid soligt och varmt väder 🤔😉😉😁

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag köpte vadarutrustning till min sambo,  det var onödigt.

• Like 4
  • Sad 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Håller verkligen med dig men konstigt nog är det inte så många som gör det, då det kanske "drar" lite då eller man "tappar" uniformslooken och känner sig utanför. 😉😁

En vindtät jacka funkar bäst 9 ggr av 10 och då kan man ha en lätt regn eller goretex jacka med sig och spara det tunga artilleriet till de kalla blåsiga regniga busvädersdagarna.

Men var och en gör som han vill.  😎

1 hour ago Gruvslusk sa:

Fördelen med en vadarjacka och alla andra jackor är att den är avtagbar vid soligt och varmt väder 🤔😉😉😁

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Alla former av förvaring som man bär på kroppen brukar stå mig dyrt. De provas, läggs i garderoben ett år, säljs. 

Inget slår den enkla känslan av ett spö i hand och en flugask i fickan. Synd att håvjäkeln är ett nödvändigt ont, annars hade man kunnat köra helt minimalistiskt. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Två riktigt onödiga saker:

SImms Ölhållare som man sätter på bältet. Idén var fenomenal, inte behöva en sten att ställa ölen på utan ha den hängandes på vadarbältet. Men, ölen skummar över, svår att få tillbaka i hållaren med en hand och den tippar då den är gjord i mjukt neopren eller vad det är .

Guideline FIS vantarna jag köpte i höstas var nog det onödigaste. Först blev jag lite road över att de är gjorda i nåt slags spandextyg som gjorde att jag kände mig som paul stanley men när jag gick ut så kändes händerna kallare med dom än utan. 

• Like 1
  • Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
37 minutes ago Andreas89 sa:

Alla former av förvaring som man bär på kroppen brukar stå mig dyrt. De provas, läggs i garderoben ett år, säljs. 

Inget slår den enkla känslan av ett spö i hand och en flugask i fickan. Synd att håvjäkeln är ett nödvändigt ont, annars hade man kunnat köra helt minimalistiskt. 

Jokes on you, jag får aldrig någon fisk och behöver således ingen håv. Håller med dock, jag brukar ta det jag behöver vid bilen och lämna resten, hatar att bära omkring på massa saker. Krävs i regel inte mycket prylar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago Einarsson sa:

Jokes on you, jag får aldrig någon fisk och behöver således ingen håv. 

Håven är lite som backingen. Behövs nästan aldrig men lämnar men den hemma får man se på fan. Har fått min största gädda utan håv, misslyckats att taila min största öring utan håv, hamnat i livets storöring-går-loss-på-vulgata-bonanza utan fiskegrejer med mig, listan kan göras lång :P  

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
16 hours ago Gruvslusk sa:

Funkar den inte eller saknar du håv 😉

Jag får ingen fisk ;)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tur att man inte får nån fisk så man slipper smutsa ner grejerna. Enda som blir skitigt när jag är ute är sotpannan ;)

• Like 1
  • Haha 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
4 hours ago Carlsson sa:

Två riktigt onödiga saker:

SImms Ölhållare som man sätter på bältet. Idén var fenomenal, inte behöva en sten att ställa ölen på utan ha den hängandes på vadarbältet. Men, ölen skummar över, svår att få tillbaka i hållaren med en hand och den tippar då den är gjord i mjukt neopren eller vad det är .

Guideline FIS vantarna jag köpte i höstas var nog det onödigaste. Först blev jag lite road över att de är gjorda i nåt slags spandextyg som gjorde att jag kände mig som paul stanley men när jag gick ut så kändes händerna kallare med dom än utan. 

Ölhållare för vadarbälte har jag aldrig sett 😂 

Och något som jag lärt mig igenom åren när det gäller vantar och även sockor, är det ull som värmer bäst, tom när det är fuktigt och blött.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.