Hoppa till innehåll
Kricke26

Vad är vad, och vart går gränsen?

Recommended Posts

Ja, det verkar rätt, pollinering... I år satsar jag på att hålla humlorna kring huset, nästa år förhoppningsvis blir det bin och kupor. Humlor är inte kräsna, dom bor i undertaket redan men nu skall här målas om så får kompensera d med lite nya humle-hotell... Nästa år dock, då blir d seriöst, men trädgården är ordentligt välbesök i år, mängder med humlor o bin faktiskt, o sländor i all varianter, har en liten groddjursdamm där jag odlar vattenväxter, svärdsliljor bland annat o de kryllar verkligen av trollsländor i år, helt grymt =)... Ja det är en oas, med plats för både grönsaker o prydnadsväxter, med en del skog också så idag hade jag räven o fjolårskalven på besök (älg). Sen kommer morsan snart, hon kalvar häruppe och har gjor sen jag flyttade in... Har 2 större dammar borta i skogen som skall bearbetas framöver, den ena får fortsätta vara groddjursdamm men den litevstörre vill jag kolla om man kan ha flodkräftor i, om nån karp också kanske då dammen blir mellan 0,5ha-1ha... Den skall återställas efter tidigare sönderkörning vid avskogning på angränsande fastighet så då tänkte jag greja lite extra så har jag haft skogsvårdsstyrelsen här o kollat o dom gillar d... Kommer bli super, o mer växter då =)... En oas, helt klart, meditations/yogadäck på toppen av berget så har jag nog landat på riktigt sen... Nya tider nu... Även om mina åsikter fortfarande e exakt samma, men sån e jag...

Edit: svärdsliljor och strandiris, ingenting annat... :)

och om nån undrar över språket, så knattrar jag på en stenålderspadda, o orkar inte korrigera allting utan kör sms-språk... Så då blir d mycke o, d o massa felstavningar o så... 

=)

Redigerad med Kricke26

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
39 minutes ago, Kricke26 said:

Ja, det verkar rätt, pollinering... I år satsar jag på att hålla humlorna kring huset, nästa år förhoppningsvis blir det bin och kupor. Humlor är inte kräsna, dom bor i undertaket redan men nu skall här målas om så får kompensera d med lite nya humle-hotell... Nästa år dock, då blir d seriöst, men trädgården är ordentligt välbesök i år, mängder med humlor o bin faktiskt, o sländor i all varianter, har en liten groddjursdamm där jag odlar vattenväxter, svärds/och strandirisar bland annat o de kryllar verkligen av trollsländor i år, helt grymt =)... Ja det är en oas, med plats för både grönsaker o prydnadsväxter, med en del skog också så idag hade jag räven o fjolårskalven på besök (älg). Sen kommer morsan snart, hon kalvar häruppe och har gjor sen jag flyttade in... Har 2 större dammar borta i skogen som skall bearbetas framöver, den ena får fortsätta vara groddjursdamm men den litevstörre vill jag kolla om man kan ha flodkräftor i, om nån karp också kanske då dammen blir mellan 0,5ha-1ha... Den skall återställas efter tidigare sönderkörning vid avskogning på angränsande fastighet så då tänkte jag greja lite extra så har jag haft skogsvårdsstyrelsen här o kollat o dom gillar d... Kommer bli super, o mer växter då =)... En oas, helt klart, meditations/yogadäck på toppen av berget så har jag nog landat på riktigt sen... Nya tider nu... Även om mina åsikter fortfarande e exakt samma, men sån e jag...

Her er det mengder av asossiasjoner, bilder, duft, og frosker som kvekker. Bier på filosofiske vandringer og humler som føler seg hjemme inntil de evakueres inn i hotell For en plats! Ludvig 14 i sin tid hadde planlagt i lang tid og i stor skala. Hadde han det bedre..?  Neppe. Se opp for forum-lesende"hippier" denne sommeren ...

Redigerad med Lars

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hippies, vad e d? =)

kuriosa: jag hittade ett gammalt franskt mynt ( 1716 ) nere i backen här i krokarna, 6 Dardennes visade d sig vara, och det var från den tiden då Ludvig 14 var kung, solkungen... Sen är det väl både norska och danska anor här där jag bor, de gamla gränserna går precis häromkring... same shit, different country =)! 

Mvh

/K

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.