Hoppa till innehåll

Recommended Posts

29 minutes ago Laxarnas prins sa:

Det ser ut som en torr premiärvecka med historiskt sett lågt vatten.......☀️☀️🔥

Lågskor,kortfilligar,kort tafs, knappt ens en krok...rakat huve! ...öl utan promille.

• Like 1
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Som befarat var det extremt torrt i den älv jag fiskade i. Min lokale vän kan inte minnas en torrare öppning. Fjällen hade knappt snö på sig och vattenmagasinen var tomma.

Men en kväll vart det blött🍺😀

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det får regna mycket då den torra marken suger upp mycket. Hoppas att det blir så för såpass historiskt sett älvar påverkar nog laxstegen🤔

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nån som vet om det är mycket lax i fjorden som väntar på att vandra upp så fort det kommer regn?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago Andersson sa:

Nån som vet om det är mycket lax i fjorden som väntar på att vandra upp så fort det kommer regn?

som laxfiskare borde du väl veta att ryktet ALLTID säger att det är mycket lax i fjorden?  😎

• Like 1
  • Haha 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

De kan ju stå mycket lax och vänta i fjorden. Den 20:onde har jag för mig att näten får sättas i fjorden. I så fall, hoppas att regn hinner för nät...😬

Redigerad med Laxarnas prins

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Befarar dåligt med vatten i Aurland dit jag ska inom kort.

Tips på reservfiske mottas tacksammast. Hade ni prövat havet, fjällsjöar i närheten eller nåt annat om fisken inte finns i älven. 

Redigerad med M.Thors

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Torrare verkar det kunna bli i Orkla... Kraftbolaget har ansökt om att kunna sänka minivattenförningen efter Björsetdammen ända ned till 10 kubik istället för 20...

jävla lång länk...

Redigerad med Folo

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Situasjonen vi har nå er høyst uvanlig med tanke på tørke og uvanlig lite nedbør. Trønderenergi har søkt om fravik av minstevassføring over Bjørsetdammen fra 20 m3/s og ned til 10 m3/s fra mandag 9/7 og ut august. Bakgrunnen for søknaden fra Trønderenergi til Fylkesmannen i Trøndelag er at de står i fare for å ikke kunne overholde minstevassføringen til vinteren.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
28 minutes ago Laxarnas prins sa:

15 kubik från den 11 juli och bara flugfiske var det en som sa😬

Min norska är inte den bästa men jag fattade för att inget var helt bestämt. Har fiske v.30 mellan tunnlarna och jag är inte direkt jättesugen på att fiska under 20 kubbar...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Är det klart hur det blir med vattenföringen? Åker upp imorgon till Berkåk på semester med familjen och tänkte fiska Svinsöyen två kvällar..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

10 kubik, sänkning sker gradvis fram till 11/7 om jag utläser allt rätt. Tyvärr...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Är det den gröna grafen man ska följa på http://orklaguide.com/fangst/vann.asp för att se nedströms Björset ?

Sen är det väl från 11/7 som regeln för "lättare fiske" gäller. Som jag fattat det för är det fluga med flytlina som gäller. Drag verkar vara förbjudet. Med google translate så blir översättningen sådär :rolleyes:

Lett fiske er fiske med flue, hvor flytende dupp eller flytende fluesnøre utgjør kastevekten eller mark med eller uten flytende dupp. Sluk, spinner, wobbler og søkke er forbudt.

Borde bli ett jävla drag i älven nu under själva sänkningen, dä lär bli trångt i poolerna...

Redigerad med Folo

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Sitter och kollar väderprognoserna 10 ggr om dagen och hoppas på mye regn!

Visst är det i Röros/Ålen man vill att det ska komma skyfall för att Gaula ska stiga eller är jag helt ute och cyklar?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.