Hoppa till innehåll
Ricardo

Hjälp! Älvdalen / Härjedalen?

Recommended Posts

Tre musketörer tar husbilen lite spontant och beger sig norrut!

En ska få barn snart och en annan måste åka till USA större delen av året, därför blev det en väldigt oplanerad, spontan resa norrut helt plötsligt. Vi åker på lördag.. därför ber vi om lite hjälp nu..

Vart ska vi?

Vi siktar nog primärt in oss på Älvdalen då en av oss har lite erfarenhet därifrån. Men hur står det till med fisket runt Härjedalen lite längre upp?

Här det börjat kläcka? 

Hur ser fisket ut generellt sett i trakterna?

Skulle uppskatta lite hjälp, trevligt kommer vi att ha ändå! Men vill gärna få lite fisk oxå 😛

Tackar på förhand

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Enligt annan rapport här på edge har harrfisket kommit igång i södra Jämtland. Mellersta Härjedalen verkar ha normala vattenflöden eller lägre. Jag åker själv till Härjedalen nästa vecka och känner mig tämligen optimistisk. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ja det kläcker i Älvdalen,

Var där i helgen, var svårt på fre och lör (fortf kallt i vattnet) men det var ok fiske 10 harrar/öringar varje dag ungefär. Natten till sön steg tempen med 2 grader och det räckte för att sätta fart. Blev 10 fiskar bara mellan 07-11 innan jag var tvungen att bege mig hemmåt... Nackdelen är Åsens förbannade kraftverk som släpper som de vill...du kan ha härliga 40 kubik på morgonen och vips smäller de på med 70...eller som i söndags sen em 110...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.