Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Min plan var att fiska i Gimån under nästa vecka. Nu är vattnet stängt på grund av för varmt vatten.

Kan någon tipsa mig om område i Sverige där såväl vattentemperatur och flöde är tillfredställande?

Skitfiske!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Det är nog fler än du som undrar samma sak. Själv tänkte jag packa bilen å åka norrut igen någon av de närmaste dagarna. Åkte från toskströmmen för en femton dar sen å då var det  fiskbart. å nio grader i vattnet,(mätte inte själv). Det har ju sjunkit och värmts på rejält sen dess. Nu önskar jag nog hyra en väl nergrävd jordkällare nånstans och sova bort dom varmaste timmarna i. Helst nånstans där det inte brinner.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ska också iväg igen nästa vecka och det blir upp på fjället till lite större vatten. Inte så mycket för fisket som för mig själv. Ge mig lite regn vind och svalka, fiske är en bonus :P 

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vet att det är väldigt lågt vatten i Kvissleströmarna men är det nån som har koll på vattentempen? Är tänkt att vi ska dit om ett par veckor men man är ju lite orolig över vädret...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

I vilhelminafjällen är det varmt och vattenbrist iallafall. Torde väl vara rätt likt.

Vet ingen temp men jag badade utan pina på 900m höjd häromdagen och det säger ju en del. Behövs kyla och regn nu och ska man ändå fiska så bör man nog inte idka c&r utan bara ta sin matfisk och sen sluta. Vis av 2014 så funkar inte c&r i de vattentemperaturer som råder nu.

• Like 3

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Många älvar och sjöar hemma i Jämtland är varmare än 20 grader nu. Kvissleströmmarna tror jag dock kan vara någon grad kallare. Den fiskar iaf bra även på lågt vattenstånd så den borde vara fin nu.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
13 hours ago BrunoWintzell sa:

Många älvar och sjöar hemma i Jämtland är varmare än 20 grader nu. Kvissleströmmarna tror jag dock kan vara någon grad kallare. Den fiskar iaf bra även på lågt vattenstånd så den borde vara fin nu.

Då blir det dit jag åker. Pratade med campen och fisket va bra enligt dom. Återstår att se hur det blir för mig..... Tack för tipset och skitfiske!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2 hours ago Jc Kalle sa:

Helt ok såhär långt. Ett tiotal harrar runt 35cm

Vattentempen då? Ljummet eller?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.