Hoppa till innehåll
Ismo

Kanin-SKINN!!!!

Recommended Posts

Har för mig att jag tidigare frågat om detta...VAR FÅR EN TAG PÅ NATURLIGA HELA SKINN?(Inget färgat skit)...så var det när jag började med flugbindning..en köpte inte Zonkers-strips!..sånt fanns inte.

Dessutom så är dagens "strips" alldeles för långa i behåringen..jag vill kunna binda snygga små tuber med Zonkers-strips..1,5cm  ..MAX 2cm i hårlängd..helst med naturligt vitt under skinn...kanske inte svart går.

Söker framför allt!!! ..ett skinn som har lite mörkbruna toppar i stickel-håren!..grått under-hår..men med vitt skinn.

Har ett sådant hemma!..men den börjar sina.

Finns liknande strips...men alldeles för ljusa i toppen! &&&&& ..för långa hår.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
16 minutes ago Ismo sa:

Har för mig att jag tidigare frågat om detta...VAR FÅR EN TAG PÅ NATURLIGA HELA SKINN?(Inget färgat skit)...så var det när jag började med flugbindning..en köpte inte Zonkers-strips!..sånt fanns inte.

Dessutom så är dagens "strips" alldeles för långa i behåringen..jag vill kunna binda snygga små tuber med Zonkers-strips..1,5cm  ..MAX 2cm i hårlängd..helst med naturligt vitt under skinn...kanske inte svart går.

Söker framför allt!!! ..ett skinn som har lite mörkbruna toppar i stickel-håren!..grått under-hår..men med vitt skinn.

Har ett sådant hemma!..men den börjar sina.

Finns liknande strips...men alldeles för ljusa i toppen! &&&&& ..för långa hår.

En affärsidé: Skaffa en kaninbur och för ändamålet rätt färgade kaniner. Köp en av varje modell så kan du börja sälja.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 minute ago kaxeshusse sa:

En affärsidé: Skaffa en kaninbur och för ändamålet rätt färgade kaniner. Köp en av varje modell så kan du börja sälja.

Men jag ville ju inte ha FÄRGADE Kaniner!!!.:mad:.dom skall vara naturligt "färgade"..svarta,gråa,bruna m.m..skall inte klä en Jule-gran.:(

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
8 minutes ago Martinrutger sa:

Letade själv för ett tag sedan. Har inte köpt något därifrån ännu, men du får väl rapportera...

https://se.leatherhouse.eu/produkter/24-hela-kaninpals/103-kaninskind-/

Hoppas länken funkar...

Martin

NOPE!! ..inte ens i närheten..minns att jag köpte fr. en i Lule engång via Edge!...den lever jag på än...han var med på hur långt hur en kunde kasta ..utan att använda "drag" handen för fluglinan..i nån tråd.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grejen med materialet är!!!..den skall gå fr- en mörkare rygg till en lite ljusare mellan del!...sen ha en vit buk-skinn. PERFEKT!! för att efterlikna en liten fisk.

Mörk rygg,ljusare sidor....med vit buk. ENKELT.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
15 minutes ago Ismo sa:

Men jag ville ju inte ha FÄRGADE Kaniner!!!.:mad:.dom skall vara naturligt "färgade"..svarta,gråa,bruna m.m..skall inte klä en Jule-gran.:(

Jag skrev "rätt färgade"! Kaniner finns väl överallt. Även i rätt färg.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
4 minutes ago kaxeshusse sa:

Jag skrev "rätt färgade"! Kaniner finns väl överallt. Även i rätt färg.

OK!...men menade naturligt! ..men var fan hittar en dom numer?..

Var kan en hitta naturliga HELA skinn..inte strips!

Redigerad med Ismo

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Om inte annat. VAR? ..finnes närmsta kanin-farm..fr. Kiruna

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 minute ago kaxeshusse sa:

På Gotland!

Jaha! ..det var där en hamnade när en dog!..på -70-talet "Paradiset":lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ursäkta! ..gav liite fel info!..faktiskt lite ljusa toppar..MEN!!! ..sen blir den mörkare..till grå..sen vitt skinn!..se bild.

P1010005[1].jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fantastiskt material!...görs på/med tub! fr. strl. 4-5cm till 70-80mm..alla med fri-hängande krok(med styrslang)..endast lite silver flash undertill!...+ med kort kropp i silver(lr. vad en vill)...tar allt fr. Lax,Harr,Öring..ja ..å vad vet en mer,..är materilalet hårt garvat!..så förstärker en den med lite liquisoul lr. liknande..annars ryker vinger med dom första kasten.

Flugan binds med en avsmalade tapering!...INTE!! med bara ett avklippt V..i änden.

Började göra en enkel vinge!( inte limmad på tuben)..sen jag såg Henka..fr. FISKELUST!..gjorde den enkelt., när han var uppe senast.

Bra Henka.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Varför inte ta kontakt med någon kaninuppfödare/-farm? Det kan man säkert hitta på webben. Eller i nån grupp på Facebook.

Sedan ber du dem skicka bilder på sina kaniner och så tingar du den/de som du tycker har rätt färg och ber dem skicka skinnen när de små liven kilat vidare.

Och vad gäller småzonkers - har du testar bisam (musk rat)?

534341_3141055847320_522696911_n[1].jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
39 minutes ago Bigsalmon sa:

Varför inte ta kontakt med någon kaninuppfödare/-farm? Det kan man säkert hitta på webben. Eller i nån grupp på Facebook.

Sedan ber du dem skicka bilder på sina kaniner och så tingar du den/de som du tycker har rätt färg och ber dem skicka skinnen när de små liven kilat vidare.

NEJ! ..skall göra.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
40 minutes ago Bigsalmon sa:

RÖV-BOK?..vem har det?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
13 minutes ago Ismo sa:

RÖV-BOK?..vem har det?

Skolkade du från engelskalektionerna i skolan? ;)

Skyll dig själv. Det är på FB det händer!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
3 minutes ago Bigsalmon sa:

Skolkade du från engelskalektionerna i skolan? ;)

Skyll dig själv. Det är på FB det händer!

Fanns det Engelska i skolan?..trodde det bara fanns "Meän-kieli"

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago xps sa:

https://www.cookshill-flytying.co.uk/hair.htm

Bara förklara vad du vill ha. Han har mycket mera än vad som syns på hemsidan. Alltid hög kvalité.

Jaha! typ!..Jag vill hae..mörki toppi,,gråi varsi...ja valkea vatsa.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.