Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Så, vad säger ni? Det behöver ju inte vara mer pretentiöst än att vi bestämmer ett vatten och dyker upp med varsitt flugspö.

Eftersom att jag bor i Lidköping så tänkte jag kolla om jag har folk i min närhet som är intresserade? Ja ni som vill åka land och rike är ju också välkomna.

prövar iallafall att starta en tråd så ser vi vart det leder.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
På 2018-09-12 at 17:54 Ismo sa:

Kiruna?

I morgon vid 11:00 tiden  ca 1 km ovanför tågbron.

Det var bra Harrfiske i dag, stor harr i rörelse och ingen lax i älven👍

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
6 minutes ago puoltsa19 sa:

I morgon vid 11:00 tiden  ca 1 km ovanför tågbron.

Det var bra Harrfiske i dag, stor harr i rörelse och ingen lax i älven👍

Inge Lax? Jussi sa att där står många --har haft en känning där i år...dock fiskat"fel" sida ...pga Öring:D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har vart där några gånger och ingen lax har synts till.

Öringen var trög till det vart för sent, fick nån enstaka mellan varven men ingen riktigt stor.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Intresserad av båda, Kiruna mest för att få bekanta mig med dig @Ismo men det får nog bli nästa år i så fall. Mitt flugfiske enhands har alltid varit i havet till 95-99%. Resten båge. Bruntrut o harr osv är svårt exotiskt för mig.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tanke på Kiruna är.....

NI (hur många ni blir nu blir) 1v. lr. 2...vi fiskar runt Kiruna...inga fjällturer..ni får gå tesammans + att fiksa boendet! + bil...vi åker max runt 9 mil som längst!...oftast kortare...vi fiskar Harr + Öring i 1:a hand...vi kan trixa in Röding...under en dagstur. Även om jag sällan själv fiskar Röding(mest vintertid)..jag visar er nära vatten bara en stump fr. Kiruna..det blir  fan betydligt billigare än era Fjäll resor.(kan tänkas)

Tanken är fr. i slutet av Juli...Rödingsfisket kan vara bättre tidigare...men den skiter jag i egentligen

• Like 3
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
34 minutes ago Ismo sa:

Tanke på Kiruna är.....

NI (hur många ni blir nu blir) 1v. lr. 2...vi fiskar runt Kiruna...inga fjällturer..ni får gå tesammans + att fiksa boendet! + bil...vi åker max runt 9 mil som längst!...oftast kortare...vi fiskar Harr + Öring i 1:a hand...vi kan trixa in Röding...under en dagstur. Även om jag sällan själv fiskar Röding(mest vintertid)..jag visar er nära vatten bara en stump fr. Kiruna..det blir  fan betydligt billigare än era Fjäll resor.(kan tänkas)

Tanken är fr. i slutet av Juli...Rödingsfisket kan vara bättre tidigare...men den skiter jag i egentligen

Är på. Stenhårt. Ska förhandla med fru. Har bil plus tält osv. Tror inte fru vågar säga nej. Tack för detta inlägg,:) bäste medmänniska! Kan ta två till i bil. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
59 minutes ago hö&gös sa:

Är på. Stenhårt. Ska förhandla med fru. Har bil plus tält osv. Tror inte fru vågar säga nej. Tack för detta inlägg,:) bäste medmänniska! Kan ta två till i bil. 

Jag är på!

Ska du åka bil hela vägen, så kan du plocka upp mig i Hudiksvall. Det vore kul att få lite harr/öring å träffa Ismo. Plus ny bekantskap på vägen upp,

Hls Magnus

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
41 minutes ago Freak sa:

Jag är på!

Ska du åka bil hela vägen, så kan du plocka upp mig i Hudiksvall. Det vore kul att få lite harr/öring å träffa Ismo. Plus ny bekantskap på vägen upp,

Hls Magnus

@Freak Har inte hunnit förhandla med fru än, men säger hon nej vet jag inte vad jag gör! ;) Dvs jag hämtar dig i Hudik! :) Fasen vad skoj! Jag kan visa hur man gör mackor också... :P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
4 minutes ago hö&gös sa:

@Freak Har inte hunnit förhandla med fru än, men säger hon nej vet jag inte vad jag gör!  Dvs jag hämtar dig i Hudik!  Fasen vad skoj! Jag kan visa hur man gör mackor också... 

Det kommer att bli tuffa förhandlingar med HSB, men jag brukar vinna 😎. Mackor, så länge det inte är någon form av köpmajonäs i, så går de att käka😜... 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag hjälper er gärna! GRATIS!..det skall inte kosta mulltum att fiska här,..till ett bra fiske,...& jag tar inte ett skit i betalt. Ni är hjärtligt välkommna. MEN!!! betala för ett eget boende + bil...är ni många,...så blir det rättt billigt.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
13 hours ago Ismo sa:

Jag hjälper er gärna! GRATIS!..det skall inte kosta mulltum att fiska här,..till ett bra fiske,...& jag tar inte ett skit i betalt. Ni är hjärtligt välkommna. MEN!!! betala för ett eget boende + bil...är ni många,...så blir det rättt billigt.

Tack! :) Pratade med en fru nyss. Hon fattar. Puh. Hämtar som sagt en kille i Hudik nästa sommar. :) Borde kunna knö in en till i bilen. Boende osv löser vi ju själva. Det kan vara jävligt svettigt att prata med fruar ibland... 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tack! Fiske skall inte behöva kosta så mycket(handlar om rekreation)....allt beror nog på vad vi ger tillbaka!..sålänge vi ger tillbaka...så har vi ev. nått att ta tillbaka oxå!

Har inte vart Guds bästa barn...när det gäller att "ta inte mer än du behöver"..men jag lovar!...allt har förtäts. Inget har gått till spillo.

Hoppas verkligen!...att vi får ihop något nästa år...kommer att kämpa med fingrar & klor..att ni blir nöjda.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Härligt @Ismo ! Ser fram emot att träffa dig och @Freak ! Och få fiska med er! :) Håller med om rekreation. Ofta har jag hoppat över riktigt bra ställen pga att det är för mycket folk. Naturupplevelse är en stor del i det hela för mig. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Varför jag vill "ha" en Edge-träff i Kiruna.är...börjar själv bli gammal..höger foten krånglar(sulan)..kan knappt gå längre sträckor längre...binder mera flugor åt andra...som VILL HA DOM!..tipsar mera åt yngre med det jag vet....förhoppningsvis så duger det.

Vore verkligen skoj att visa nära vatten kring Kiruna...hur bra dom kan vara. Har varit lite ..lr. lite å lite:D emot folk i "mina" vatten.

Men vet att ni har vett!...så det blir nog inget problem. Men det gäller att ha tur med säs. vädret skall funka,..det gjorde det verkligen inte i år....å mest troligt inte på andra ställen i landet. Men det gäller sig att lära sig av vädret..hur fisket blir därefter...sånt brukar ta tid att lära sig. Inget en köper rakt av.

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har förhandlat med HSB och jag vann utan några större protester😎 vi får höras lite längre fram och boka ett datum...

Hls Magnus

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
14 hours ago Ismo sa:

Varför jag vill "ha" en Edge-träff i Kiruna.är...börjar själv bli gammal..höger foten krånglar(sulan)..kan knappt gå längre sträckor längre...binder mera flugor åt andra...som VILL HA DOM!..tipsar mera åt yngre med det jag vet....förhoppningsvis så duger det.

Vore verkligen skoj att visa nära vatten kring Kiruna...hur bra dom kan vara. Har varit lite ..lr. lite å lite:D emot folk i "mina" vatten.

Men vet att ni har vett!...så det blir nog inget problem. Men det gäller att ha tur med säs. vädret skall funka,..det gjorde det verkligen inte i år....å mest troligt inte på andra ställen i landet. Men det gäller sig att lära sig av vädret..hur fisket blir därefter...sånt brukar ta tid att lära sig. Inget en köper rakt av.

Inga bekymmer! Vädret o fisket blir som det blir. Bara så skoj att få träffa er andra och komma till Kiruna!

☺️ Har jag riktig tur får jag köpa några puppor av dig. (Håller tummarna)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
55 minutes ago hö&gös sa:

Inga bekymmer! Vädret o fisket blir som det blir. Bara så skoj att få träffa er andra och komma till Kiruna!

☺️ Har jag riktig tur får jag köpa några puppor av dig. (Håller tummarna)

Kommer se till att alla som VILL!..får sina Pupppor..men de finns andra flugor som är jätte bra.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.