Hoppa till innehåll
SBG

Landfiske i norra Vänern efter öring

Recommended Posts

I mitt huvud så bör detta gå att utföra längs med stranden i norra Vänern precis som på kusten eller i skärgården. Har varit ute en del och rekat runt Hammarös sydliga delar. Det mesta är långgrunda steniga och sandiga bottnar med mycket små fläckar av vass och växtlighet.

Ni som har erfarenhet av öringfiske i Vänern, är detta bara dumheter och man måste hålla sig till forsarna i Edsvalla och Forshaga om man vill fånga öring utan båt, eller är det en god idé att försöka? Och om så, vilken typ av botten hade ni letat efter?

Redigerad med SBG

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Tricket är nog i så fall att lära  sig hur betesfisken rör sig.Det är nog lite dåligt med räkor och märlor i Vänern.

Jag har tagit lax från land på Hammarö, men det var på spinn, och för väldigt längesedan. 

Misstänker att kunskapen om denna typ av fiske är ytterst begränsad... så det låter som ett väldigt intressant projekt 👍🙂

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
12 hours ago, Henka said:

Tricket är nog i så fall att lära  sig hur betesfisken rör sig.Det är nog lite dåligt med räkor och märlor i Vänern.

Jag har tagit lax från land på Hammarö, men det var på spinn, och för väldigt längesedan.

Misstänker att kunskapen om denna typ av fiske är ytterst begränsad... så det låter som ett väldigt intressant projekt 👍🙂

Och de som har kunskap tar den med sig i graven. Men, man är ju dum nog och ger det ett försök! 😁

Om du har någon erfarenhet du vill dela med dig av så får du gärna ta det i PM, all input uppskattas.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
29 minutes ago SBG sa:

Och de som har kunskap tar den med sig i graven. Men, man är ju dum nog och ger det ett försök! 😁

Om du har någon erfarenhet du vill dela med dig av så får du gärna ta det i PM, all input uppskattas.

Jag har tyvärr inte så mycket att bjuda på, några tappade och nån fångad på Bonäsudden.

Långa kast med stort spinnspö, men det borde förstås finnas förhållanden då de kommer närmare land...

Har bara fått fisk i april, men har inte heller gett det så mycket tid, utan det har mest varit ett substitut när det varit svårt att hitta nåt annat att fiska...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.