Hoppa till innehåll
Line-speed

Certifierad för att få ut flugan?

Recommended Posts

Är de fortfarande grinigt om man skulle lära ut kastteknik utan att man gått säkerhetsutbildning? 

Hur stor e risken för ohälsa o traumatiska men för livet eller kanske värre än så?

Redigerad med Line-speed
  • Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Det spelar väl i gen roll.

Det handlar om pedagogik och inte ett certifikat.

Det är jätteroligt tycker jag. Finns väl så duktiga kastare som inte har sertifikat.

Det är ju en hobby vi håller på med och inget jobb.

Redigerad med Ola Mörrum
  • Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
6 hours ago Line-speed sa:

Är de fortfarande grinigt om man skulle lära ut kastteknik utan att man gått säkerhetsutrustning? 

Hur stor e risken för ohälsa o traumatiska men för livet eller kanske värre än så?

Jag bröt mot denna regel senast idag, hade en snabb demo på en lina. Vad tror du kommer hända? Kommer det vattenkammade killar åkandes i en fet mersa, klädda i skinnjackor och pressbyxor och knackar på?

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
53 minutes ago Flyrod sa:

Jag bröt mot denna regel senast idag, hade en snabb demo på en lina. Vad tror du kommer hända? Kommer det vattenkammade killar åkandes i en fet mersa, klädda i skinnjackor och pressbyxor och knackar på?

Vad sa du att du gjorde du me stackarn??...... Lina?? Demoner?   

Får han inte till linbågarna så börjar han nog höra röster i hövve...även andra konstiga beteenden... 

Tror snarare att dom med vita rockarna kommer o pratar vänligt med honom.. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kör hårt vet ja :) En certifiering är en kvalitetssäkring (ganska omfattande sådan), men det innebär inte att alla andra är sämre på att lära folk att kasta.

Jag håller inte med om att det inte kan vara på ett professionellt plan dock (någon skrev det). Jag tar betalt och har för avsikt att tjäna en slant på mina kurser. Jag har lagt alldeles för mycket tid och pengar på detta för att inte införliva det som en del av allt annat jag arbetar med. 

Allt gott

MCI  ;)

• Like 2
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
15 hours ago Line-speed sa:

Är de fortfarande grinigt om man skulle lära ut kastteknik utan att man gått säkerhetsutbildning? 

Hårdare idag!

Du som handledare måste ha arbete på väg 1 och 2  och alla deltagare måste ha hjälm med hakrem, skyddsglasögon och stora varselpaketet på kroppen.

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
14 hours ago Flyrod sa:

Haha, den var bra😀

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.