Hoppa till innehåll
M.L

Rulle med lincapacitet

Recommended Posts

Så nu har man fastnat för singlehand skagit och behöver en rulle som tar en sån lina plus rejält med backing.

Har en Wullf Ambush #5 och den tar rejält med plats, min dry fly fylls typ utan backing.

eftersom att det är ett klass fem spö som används på vill man ju ha en hyfsat smidig rulle ändå, förslag på vad som finns? Tänker kanske att nån mid arbour kunde vara lämpligt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
10 minutes ago M.L sa:

Så nu har man fastnat för singlehand skagit och behöver en rulle som tar en sån lina plus rejält med backing.

Har en Wullf Ambush #5 och den tar rejält med plats, min dry fly fylls typ utan backing.

eftersom att det är ett klass fem spö som används på vill man ju ha en hyfsat smidig rulle ändå, förslag på vad som finns? Tänker kanske att nån mid arbour kunde vara lämpligt.

Jag har en #5/210gr SA Spey lite integrated skagit till #5 på en Danielsson F3W 4Seven, funkar fint. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
4 minutes ago Sahlberg sa:

Jag har en #5/210gr SA Spey lite integrated skagit till #5 på en Danielsson F3W 4Seven, funkar fint. 

Har kollat på en sån, gillar Danielsson. Din lina borde ta ungefär samma plats som min, den ligger på 215gr har jag för mej..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.