Hoppa till innehåll
Kricke26

Frödin visar vägen

Recommended Posts

https://www.fiskejournalen.se/siffror-vid-frodin-rattegangen-53-miljoner-laxar-dog-kassar/

Tycker det är skumt att ingen här velat berömma Frödin ordentligt för att han just nu driver på med allt han har för o möblera om hela laxodlingsindustrin i Norge... Lägger därför denna för oss som inte använder fejsbook, så förbannat bra att lyckas snurra upp hela branschen till en välbevakad sittning i domstolen... Mängder med +poäng givetvis för att han även vill avveckla kompensationsuttsättningar... 

Sammanfattningsvis: killen e grym 👍👍👍

Redigerad med Kricke26
  • Like 7
  • Thanks 3

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Det är bara och stämma in i hyllningskören. Frödin står just nu högst upp på barriärerna mitt i skottlinjen. Hatten av för en insatts utöver det vanliga.

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Fiskodlingarna runt om i världen suger K*K! ..sen suger dom haven på allt. Å skitar ned.

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2 hours ago Jonas sa:

Det är bara och stämma in i hyllningskören. Frödin står just nu högst upp på barriärerna mitt i skottlinjen. Hatten av för en insatts utöver det vanliga.

Insamling för att hjälpa om han får böter , via EDGE? @Jonas

Redigerad med bratteus
  • Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 minute ago bratteus sa:

Insamling för att hjälpa om han får böter , via EDGE? 

ABSOLUT!! Jag är med.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
20 minutes ago Andreas89 sa:

Kalla mig cynisk men jag tror en kort sväng bakom lås och bom är det bästa för laxen. Bättre nyhetsvärde. 

Lås & bom för att vart för nära en Odling?...vart är mänskligheten på väg?:wacko:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Självklart. Men vi får invänta vad som sägs på onsdag. Det här måste vi göra vad kan för att stötta som jag känner det. Mikael tar skott för oss alla just nu och kan vi edgemedlemmar hjälpa till i ett trängt läge så står edgeflyfishings mediala möjligheter till fullt förfogande + att jag kommer bidra med ett privat bidrag precis som flera av er andra gör.

• Like 4

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tror redan det finns färdiga planer på en fundraiser på FB om det blir böter.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
17 minutes ago Sunray sa:

Tror redan det finns färdiga planer på en fundraiser på FB om det blir böter.

Var tvungen att fundera kort vad FB var...eftersom jag inget har.

Men i övrigt!..tänk vad enkelt det vart om ALLA!..bara struntade i att köpa odlad Lax..vilken enkel makt:)...då hade dom fått odla Spigg i sina egna badkar..för Abborre fiske.

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

12000:-... d kan man ju se som prislapp för att kunna filma en dag vid nån odling, antar att d beloppet e baserat på ett tillfälle?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Så med andra ord, så e d bara till o börja filma, med drönare, dykare, helikoptrar o gopro, allting som folk gärna använder för o filma fiskeäventyr överlag. 12000 spänn vid varje överyrädelse e ju billigt för o göra en rejäl dokumentär... vad kostar en film om kola, island eller patagonien?

FRÖDIN VISAR JU VÄGEN, bara för resten som gillar o göra filmer o följa efter 😁👍

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Om 100 pers lägger 200 spänn så är det hela summan plus lite till. @Jonas Finns det nån fundraiser uppe in the name of mighty EDGE, jag vill bidra.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
11 hours ago bratteus sa:

Om 100 pers lägger 200 spänn så är det hela summan plus lite till. @Jonas Finns det nån fundraiser uppe in the name of mighty EDGE, jag vill bidra.

Jag tycker det här låter jättebra. Jag har tyvärr arbete upp över öronen fram till slutet av nästa vecka så om någon kan komma på en smart fundraiser via Edge så säg till backar jag upp med exponering, loggor mm samt sprider vår insamling via de mediakanaler jag hanterar.

Ett väldigt enkelt och smidigt alternativ är att ni bara swishar min mobil så swishar jag vidare pengarna till Micke när det är klart. Låt säga att fundraisern är öppen 14 dagar. eventuellt överskott över 12000kr får micke hantera efter eget tycke. Jag publicerar ett excelark med vilka som skänkt pengar och vilka belopp direkt efter fundraisern är klar. Micke får pengarna via swish samt listan på vilka som skänkt vilka belopp via mail.

Kommentera eller ge en like så tar vi ett beslut och startar en ny tråd för det här. Jag kontaktar Frödin och kollar så det är ok med honom.

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ja swisha kan(har) en ju inte! ..är för gammel modig :mellow: har bara swosh! ..ta emot.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag har nu pratat med Micke Frödin om det här och han är positiv till att vi gör en insamling via mitt privata swishkonto där jag redovisar samtliga insättningar öppet med namn och belopp i ett excelark enligt förslaget ovan. 

Efter insamlingen är klar swishar jag vidare den redovisade totalsumman direkt till Mickes privata swishkonto och han hanterar därefter de insamlade pengarna efter eget bevåg i sin fortsatta kamp mot laxodlingsindustrin.

Det här är förutsättningarna och är det ok med er drar jag igång en tråd för det här efter lunch.

• Like 4

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago Jonas sa:

Jag tycker det här låter jättebra. Jag har tyvärr arbete upp över öronen fram till slutet av nästa vecka så om någon kan komma på en smart fundraiser via Edge så säg till backar jag upp med exponering, loggor mm samt sprider vår insamling via de mediakanaler jag hanterar.

Ett väldigt enkelt och smidigt alternativ är att ni bara swishar min mobil så swishar jag vidare pengarna till Micke när det är klart. Låt säga att fundraisern är öppen 14 dagar. eventuellt överskott över 12000kr får micke hantera efter eget tycke. Jag publicerar ett excelark med vilka som skänkt pengar och vilka belopp direkt efter fundraisern är klar. Micke får pengarna via swish samt listan på vilka som skänkt vilka belopp via mail.

Kommentera eller ge en like så tar vi ett beslut och startar en ny tråd för det här. Jag kontaktar Frödin och kollar så det är ok med honom.

Jag är på vart swisha?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
5 hours ago bratteus sa:

Jag är på vart swisha?

6 hours ago Jonas sa:

Jag har nu pratat med Micke Frödin om det här och han är positiv till att vi gör en insamling via mitt privata swishkonto där jag redovisar samtliga insättningar öppet med namn och belopp i ett excelark enligt förslaget ovan. 

Efter insamlingen är klar swishar jag vidare den redovisade totalsumman direkt till Mickes privata swishkonto och han hanterar därefter de insamlade pengarna efter eget bevåg i sin fortsatta kamp mot laxodlingsindustrin.

Det här är förutsättningarna och är det ok med er drar jag igång en tråd för det här efter lunch.

Jag är med...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Här hittar ni insamlingen:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2018-11-03 at 17:00 Ismo sa:

Fiskodlingarna runt om i världen suger K*K! ..sen suger dom haven på allt. Å skitar ned.

Se och begrunda, hurdå man sälja sånt gift ?

Redigerad med bratteus

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.