Hoppa till innehåll

Recommended Posts

nån som vet om det finns nått bra flugfiske vatten runt stockholms området gärna öring eller harr. i planterat fungerar regnbåge funkar också fast föredrar inplanterad öring...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Jag såg i någon tråd att du skrev att du bor i Uppsala. Om det stämmer kan detta ställe vara intressant:

Ovansjö Kronoparks flugfiske
http://www.okf.nu

Det är en väldigt fin å med inplanterad regnbåge, även en och annan naturlig öring.
Enligt min åsikt kan det vara ganska svårfiskat med mycket träd och buskar. Ganska svårt att kasta på vissa ställen. 
Det är kanske inget nybörjarställe, men övning ger färdighet och grymt kul när man får till det.

Dessutom är dom som har stället väldigt hjälpsamma och kommer med bra tips om man ringer dom. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vill du ha vild öring i Stockholm är det bara havsöring som gäller. 

Harr finns ingenstans och väldigt få öringar vad jag vet. Det är nästan bara regnbåge i sjöarna. Kanske nån inplanterad röding på vårkanten som överlevt isfisket.

Kanske finns det privata sjöar eller exklusiva klubbsjöar med mer spännande utbud.

Välkända regnbågssjöar är Acksjöarna, nedre Rudansjön, Kvarnsjön & Mellansjön, Sandasjön, Gömmaren m.m.

Redigerad med Legobiten
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.