Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Tjenare! 

Jag åker till Santa Maria, på ön Sal i Kap Verde på måndag och tänkte kolla om det är någon som har lite tips både angående utrustning, flugor och ställen att fiska på. Då jag inte har någon möjlighet att ta med allt för mycket utrustning så funderar på att ta med gäddspöt då det ska blåsa mycket där samt att det även verkar finnas lite större fuskar, så jag kan köra med både stora gäddflugor, men även ha möjlighet att köra mindre flugor.

Är tacksam för alla tänkbara tips då jag aldrig flugfuskat utanför Sveriges gränser. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fiskat där men var i de där krokarna för 3-4 år sen. Bodde ca 2 km utanför Santa Maria.

Ön är populär bland Kite-surfare pga blåsten så du behöver kraftiga grejer om du inte ska vara helt väderberoende.

Gällande fiskeplatser så är det typ bara sandstränder däromkring men inne i Santa Maria finns det en pir där mindre fiskebåtar brukade lägga till. Såg en del fisk därifrån men vet inte vad och inga av någon större storlek. Kollar man på kartan finns det lite klippigare partier några kilometer norrut på västra sidan av ön (Calheta Funda) kan vara värt en koll kanske?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.