Hoppa till innehåll
andmarsjo

Fiske i Åretrakten

Recommended Posts

Hej!

Jag bor i Göteborg och försöker planera lite weekendresor för fiske i Åretrakten till sommaren för mig och min son. Min plan är att ta nattåget upp på torsdag kväll och sedan hem igen söndag kväll. 
Min fundering är om det finns några bra bussförbindelser eller annat lämligt transportmedel som kan ta oss från tåget till någon av områdena med upplåtna vatten i renbetesfjällen?
Jag har kollat lite på t.ex. Vålådalen eller Storulvåns fjällstation men tar gärna emot tips på andra tillgängliga områden om ni har det :)

tacksam för tips!

Tack på förhand!
mvh

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Från Undersåker går 561 och 562 till Vålådalen och Edsåsdalen. En timme med buss från järnvägsstationen till ändhållplats. Har gjort motsvarande dags- och weekendturer här fast med hyrbil. Kan rekommenderas. 

• Like 1
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
17 hours ago, andmarsjo said:

Jag har kollat lite på t.ex. Vålådalen eller Storulvåns fjällstation men tar gärna emot tips på andra tillgängliga områden om ni har det

Hör med Per-Erik Jonasson på Anariset (anariset.se). Bra fiske och magisk miljö. Jag tror att de även kan ordna skjuts från närmaste tågstation vilket borde bli Undersåker. Om ni bokar något tidigt tänk på att vädret försändras snabbt i fjällen så det kan vara bra att ta med utrustning som går att använda vid riktigt dåligt väder samt att ha en alternativ plan. 

Redigerad med BrunoWintzell
  • Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.