Hoppa till innehåll
Olavi

Gör din egen Kallax !

Recommended Posts

Visste ni att man ganska lätt kan konstruera sin egen "Kallax"-flugtestare ?  :)

Allt som behövs är ett mindre akvarium och en strömvattenpump. För miljökänslans skull kan man skaffa lite akvariegrus som till färg och form påminner om favoritälvens. I mitt fall använde jag ett engelskt sjögrus som påminner om Gaulas botten.

Sedan är det bara att slå på strömmen, doppa i flugan och köra !  :D  :D  :D

8)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

He-he....  ;D Jenny kom gående in i mitt rum, stannar på tröskeln och utbrister förskräckt  :o : "Du har ju stoppat en fisk i akvariet!"  :o

När hon kom lite närmre såg hon att det var en fluga...  ::)

Men det måste ju innebära att flugan och "Kallax"-kopian fungerar någorlunda !  :)  8)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest T.A
Visste ni att man ganska lätt kan konstruera sin egen "Kallax"-flugtestare ?  :)

Allt som behövs är ett mindre akvarium och en strömvattenpump. För miljökänslans skull kan man skaffa lite akvariegrus som till färg och form påminner om favoritälvens. I mitt fall använde jag ett engelskt sjögrus som påminner om Gaulas botten.

Sedan är det bara att slå på strömmen, doppa i flugan och köra !  :D  :D  :D

8)

;D ;D En mycket fin ide!! 8)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
har du inget pussel du kan lägga ???  :o

Inte går det att testa flugor med pussel  >:(

Det var jäkligt kul att binda flugor i kväll med "akvariet" inom synhåll, klart inspirerande att se hur de simmar.  :-*

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
mm hmm  ::) tror inte mina malawiciklider skulle uppskatta några såna inkräktare

När jag berättat för damen i djuraffären vad jag skulle ha akvariet till undrade hon om min avsikt var att testa flugorna genom att se om akvariefiskarna högg på dem...  ::)  ::)  :-  ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Hur vet du om flugorna är bra. Har du samma smk och tycke som laxarna du försöker fånga.

Nej hur skulle jag veta om de är bra eller inte ? Jag vill bara se hur de simmar och hur olika material uppför sig i vatten.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest T.A
Nej hur skulle jag veta om de är bra eller inte ? Jag vill bara se hur de simmar och hur olika material uppför sig i vatten.
Jag ska oxå göra en, den är cool. Vi som är seriösa i vår flugbindning dessutom med kunskap bör ha en sån.. Att du ens lyssnar på en novis i ärendet! ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ja, jag tycker tvärt emot den där karamellen av ren princip.

Heja Olavi, skitfränt!!! :D :D

Tack vännen !  :-*  :-* En intressant upptäckt som tingesten bidrog till var att get av undermålig kvalité med styva hår och krulliga spetsar rör sig nog så livligt bara den är blöt..  ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jag ska oxå göra en, den är cool. Vi som är seriösa i vår flugbindning dessutom med kunskap bör ha en sån.. Att du ens lyssnar på en novis i ärendet! ;)

Exakt, vi som tar en seriös ansats till ämnet...  :-*  :-*  :-*

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Lasu

Man bör ta med sig vattnet hem från älvarna så man har rätt vatten till flugorna o det är att föredra om man tar med sig lite

grus från favorit poolen ::)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.