Hoppa till innehåll
Flugkungen_91

Flugkungen_91 Fiskedagbok

Recommended Posts

Ja då är man medlem på edge. Lägger upp bilder från de senaste helgernas fisketurer snarast.

Och jag kan säga att dom har varit lyckade då en utav dom ca 14 fiskarna jag har tagit i huvudsak regnbåge tog en torrfluga i FEBRUARI.

Man kan ju säga att regnbågsfisket är ett tidsfördriv tills det riktiga fisket efter lax,öring och havsöring börjar ;)

Redigerad med Flugkungen_91

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Ja då är man medlem på edge. Lägger upp bilder från de senaste helgernas fisketurer snarast.

Och jag kan säga att dom har varit lyckade då en utav dom ca 14 fiskarna jag har tagit i huvudsak regnbåge tog en torrfluga i FEBRUARI.

Man kan ju säga att regnbågsfisket är ett tidsfördriv tills det riktiga fisket efter lax,öring och havsöring börjar ;)

Välkommen o grattis till en bra start på 2008  :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jag var medlem på sportfiskeforum innan och undrar hur man lägger upp bilder här på Edge.

Klicka på Fler alternativ nere till vänster.

Då får du fram en del rutor och längst ner står det Blädra.

Sedan är det bara att välja bild.

Filerna får vara max 200k.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
aa jag lyckades fånga alla fyra harr,öring,röding och sik men min favorit blev rödingen

för att den var så svårfångad. Vacker fisk :)

Brukar vara så.

Jag har bar fått små små rödingar på fluga än. Klippte dock en 2kg´s havsröding på lätthaspel så det väger upp lite iaf  :)

Säger det igen, mycket fina bilder o speciellt röding  :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag tolkar övre bilderna på regnbåge som att Nykvarn är öppet, för alla eller är du medlem?

Eller är det nån annanstans? Nu blev jag osäker...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Självklart. Kanske drar dit på premiären annars så drar jag dit juni och juli tror jag :)

då synes vi nog i sommar igen

:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Var i norra långevattnet idag. Kom ditt vid 10.30 och då var det vindstilla och mulet.

Efter 1 timmes fiske börjar det att regna till och från ibland ösregn. Testar typ hel min fluga arsenal allt ifrån zonker till torrt.

Efter att ha prövat nästan alla flugor och intagnings tekniker inser jag att fisken helt enkelt inte är på bettet idag däremot fick jag några enstaka ploger efter harörat men det var allt. Tjaa man kan ju inte alltid få fisk ;)

Sticker nog till kullsjön imorgon

post-6090-1205615937_thumb.jpg

sd.jpg_thumb

post-8-1205615937_thumb.jpg

fdf.jpg_thumb

post-8-1205615938_thumb.jpg

fdd.jpg_thumb

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Var i norra långevattnet idag. Kom ditt vid 10.30 och då var det vindstilla och mulet.

Efter 1 timmes fiske börjar det att regna till och från ibland ösregn. Testar typ hel min fluga arsenal allt ifrån zonker till torrt.

Efter att ha prövat nästan alla flugor och intagnings tekniker inser jag att fisken helt enkelt inte är på bettet idag däremot fick jag några enstaka ploger efter harörat men det var allt. Tjaa man kan ju inte alltid få fisk ;)

Sticker nog till kullsjön imorgon

Bomdagar är också fiskedagar att minnas ;).

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Tack ;D

Han på tredje bilden pratade jag lite med idag, undra om han fick någon firre sen? Dom var lite blyga idag, om man inte var en av alla som sprang runt och jagade dom med tobydrag, för dom fick en massa fisk :)

Kanske var det flugkungen_91 som var hans kompis som hade fått en på en flickslända?

Himla härlig dag i alla fall!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Aa jag tog en på en flicksländenymph. Jag håller med dig en underbar dag det var nog anders du pratade med.

Spinnfiskarna som stog bredvid mig hade fått 5 st själv tog jag bara en. Det blir roligare när fisken börjar ta mera på

natur imitationer. Här är bilder på min firre :)

post-6090-1205684951_thumb.jpg

dfd.jpg_thumb

post-8-1205684951_thumb.jpg

dfdfd.jpg_thumb

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Aa jag tog en på en flicksländenymph. Jag håller med dig en underbar dag det var nog anders du pratade med.

Spinnfiskarna som stog bredvid mig hade fått 5 st själv tog jag bara en. Det blir roligare när fisken börjar ta mera på

natur imitationer. Här är bilder på min firre :)

Ja dom landade 5, men släppte tillbaka en hel del med om jag inte uppfattade dom fel..

Ja det var nog anders då. Sade ju några ord till dig med.

Fick anders nån fisk på flugan jag gav honom?

Ja torrfluga är ju kul..

Men jag kommer nog aldrig tycka att "zonkerfiske" inte är fint nog.. Dock så kanske man kan tycka att man lika väl kan spinnfiska om man kör stora fantasifulla bågeflugor.

Jaja, vi ses igen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.