Hoppa till innehåll
Flugkungen_91

Flugkungen_91 Fiskedagbok

Recommended Posts

Haha var det du? Satt precis och undrade vemfan som drog den. Inte illa. :D Jag ska dit på söndag för min säsongspremiär.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
17 hours ago Flugkungen_91 sa:

Fick en fin liten lax som fick simma vidare i Örekil idag.....:D Nytt PB 13kg

Vilken kämpe det va!!! WOW:)

IMG_9434.JPG

Grattis till PB, och den fina Laxen!   :)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har vart ganska bra havsöringsfiske på kusten nu senaste dagarna. Många fina fiskar mellan 50-58cm.

Nedan är 2st runt 50cm skulle jag tro, den översta var i väldigt fin kondition!!IMG_0513.thumb.JPG.7546ed9a32890cbb5e2067c099a904f4.JPG19688318_10155019566986519_27507589_o.thumb.jpg.e2990ab5f9fa5a5de0b5e8b3e1420557.jpg

Redigerad med Flugkungen_91
  • Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Gott att se att jag inte är den enda som står och viftar vid kusten så här års.:)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nu får det ta o regna tycker jag......behövs verkligen nu i våra vackra västkuståar.

Tappade en blank ca 7kg i Jonsered för 2 veckor sen mitt på dagen. Flugan flög ut under 3e hoppet......arg som tusan men ändå ganska glad hahaha fick ju en på kroken i alla fall;) Säveån ligger på 7-7,5 kubik nu.... Vill ha 10 kubik minst!:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago Flugkungen_91 sa:

Nu får det ta o regna tycker jag......behövs verkligen nu i våra vackra västkuståar.

Tappade en blank ca 7kg i Jonsered för 2 veckor sen mitt på dagen. Flugan flög ut under 3e hoppet......arg som tusan men ändå ganska glad hahaha fick ju en på kroken i alla fall;) Säveån ligger på 7-7,5 kubik nu.... Vill ha 10 kubik minst!:)

Örekil är på 1,5 kubik nu. Man bottnar typ i hela älven. Kan gå och fiska djuphålorna med håv. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Blev en ganska bra dag vid ån ändå!! Säveålax......dom finns där men låter sig inte luras i första taget. En av de bästa dagarna jag haft hittills sen jag började fiska får jag ändå säga:) Efter många tappade fiskar var det äntligen min tur!!

IMG_9775.JPG

säveålax9.JPG

Säveålax8.jpg

Redigerad med Flugkungen_91
  • Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Blev ett kort pass i hemmaån förra veckan. Blev en väldigt fin havsöring som tog flugan stenhårt på en grund nacke.

Den tog en microtub med frihängande enkelkrok:))

FullSizeRender.jpg

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.